1. 10 / 10

    Norton Commando 961 Cafe Racer

    A Norton ikonikus motor, főleg az Egyesült Királyság területén. A patinás márka históriája  még 1898-ban indult, amikor is a kerékpáralkatrészeket gyártó Norton Manufacturing Co. 1902 -ben elkészítette első motorját, a hetvenes években kezdődő hanyatlás után azonban a nagy múltú cég 1992-ben kénytelen volt bezárni kapuit. 2010-ben viszont a Norton a Commando nevű modellcsaláddal feltámadt, ezek egyik legszebb darabja a 961 Cafe Racer, melyen az első teleszkópok fordított felszerelése még sportosabbá teszi ezt a klasszikus megjelenésű motort.

  2. 9 / 10

    Kawasaki Ninja ZX-14R

    A 2012-es Kawasaki Ninja ZX csúcsmodellben 1441 köbcentisre növelték a blokkot, mellyel már az alsóbb fordulattartományban is képesek lehetünk az előző – ugyancsak veszedelmes – modellekhez képest még jobban felszaggatni az aszfaltot. A futómű és a főbb alkatrészek nem nagyon változnak a régebbi legnagyobb Ninjához képest, de a burkolat, főleg az oldalidom láthatóan felfrissült. A gyártó még titokban tartja a valószínűleg 200 lóerőt meghaladó motor teljesítményadatait, de azonkívül, hogy láthatóan pokolian gyors, megnyugtató, hogy fékerőelosztóval kombinált ABS-szel és az óriási nyomatékot kontrolláló kipörgésgátlóval is felszerelték.

  3. 8 / 10

    Triumph Steve McQueen SE

    Steve McQueen nemcsak legendássá vált filmjeiről, hanem az autók és a motorok iránti rajongásáról is híres volt. A motor az 1963-ban bemutatott A nagy szökés című filmben látható Trophy TR6 mintájára készült, amelyet az ugyancsak klasszikusnak nevezhető T100 Bonneville alapjaira építettek. A fekete betűkkel kiírt márkanév és a khaki zöld szín erőteljes katonai jelleggel ruházza fel a kétkerekűt, a tervezők igyekeztek visszaadni a filmben szereplő motor hangulatát. Minden darabon egyedi plakett örökíti meg a gyártási számot, emellett a tulajdonosok egy eredetiségi bizonyítványt is kapnak a gyártól. 

  4. 7 / 10

    Harley–Davidson Switchback

    Egy amerikai motorkiállításon mindig hatalmas figyelem kíséri a Harley–Davidsonokat. Az idei New York-i bemutatón a Switchback névre keresztelt motorjukra különösen sokan voltak kíváncsiak: a HD Dyna modellsorozathoz tartozó cruiser egyszerre két szegmenst is le szeretne fedni, a klasszikus, városban cirkáló cruiser-rajongókat és a hosszabb túramotorozást kedvelőket is ki akarja szolgálni. Ezt a könnyen leszerelhető nyeregtáskával és szélvédővel próbálják megoldani, ezzel lehetővé téve a tulajdonosnak, hogy úgy érezze, mintha egyszerre két motorja lenne.

  5. 6 / 10

    BP 1200 Street Tracker

    Egy újabb Triumph és egy újabb cafe racer. Igazi utcai fenevad, mely a hatalmas teljesítményt rejt az ötven évvel ezelőtti formavilága alatt. Összsúlya alig 160 kilogramm, amit egy 1200 köbcentis blokk hoz mozgásba. Valójában egy klasszikus Triumph túramotor egyedien átépítve a Bonneville Performance cég jóvoltából. Ha pénztárcád engedi és van annyi türelmed, hogy ki tudod várni, amíg a várólistán sorra kerülsz, akkor itt megrendelheted a kívánságaid és a vágyaid alapján teljesen magadra formált egyedi cafe racert.

  6. 5 / 10

    Husqvarna Baja

    A kertészeti gépek között eléggé ismert márka a Husqvarna, de a krossz, az enduró és a supermoto szerelmesei is szívesen pattannak egy ilyen felségjelű kétütemű nyergébe, hiszen remek terepmotorokat gyártanak. A legújabb modelljükön leginkább a klasszikus enduróstílus a hangsúlyos, de modernebb vonásokat is találunk. A fényszórót hiába keresnéd rajta, mert nem a megszokott formában és megoldással szerelték fel rá: apró, de kellően nagy teljesítményű LED-ek helyettesítik, ezzel is növelve a sportos hatást. A műszerfala is kifejezetten egyedi, minden fontosabb információ a kormánymerevítő rúdon található.

  7. 4 / 10

    Zero S

    Azonnali nyomaték és teljesítmény álló helyből? És soha nem kell megállni egy benzinkútnál? Már nemcsak a négykerekűek között, hanem a motorok körében is egyre nagyobb az érdeklődés az elektromos meghajtásúak iránt. A Zero S gyorsabb és nagyobb hatótávolságú lett, mint ahogy a tervezés során számítani lehetett volna rá. Így lett a világ első sorozatgyártású elektromos motorkerékpárja, mely valamivel több mint 150 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, a végsebessége pedig elérheti a 140km/h-t is. Eme impozáns kétkerekű nemcsak környezetünket óvjuk, hanem a dobhártyánkat is, mivel hangtalanul szeli az utat.

  8. 3 / 10

    Moto Guzzi V7 Racer

    A Carlo Guzzi által 1921-ben alapított Moto Guzzi egyik legújabb modellje a ’60-as évek legendás cafe racerei előtt tiszteleg. Ezen a gyönyörű motoron a hagyományos elemek számtalan helyen tökéletesen illeszkednek a klasszikus stílushoz. Az első fényszóró felett és a hátsó sárvédő két oldalán található rajtszám, a pirosra festett váz és a krómozott részek mind-mind a régmúlt idők versenyszellemét idézi meg a boldog tulajdonosok számára. És ha már a Moto Guzzi követi a hagyományokat, akkor természetes, hogy a V2-es blokkja keresztben foglal helyet, melynek hengerűrtartalma 744 cm³, amiből 49 lóerő áll rendelkezésünkre. Ami persze nem követi a kilogrammonkénti egy lóerős arányt, mint a gyorsasági-sport motor gépek esetében, de ez az olasz motor nem is erre az esztelen száguldásra készült.

  9. 2 / 10

    Ducati 1199 Panigale S

    A 164 kg száraz tömeghez adott 195 lóerő halandó ember számára egyszerűen kihasználhatatlan teljesítményt nyújt. Ez egy igazi versenygép, mely pályára született, de azért az olaszok megpróbálták valamelyest megzabolázni, hogy az utcákon is lehessen vele közlekedni. A LED-fényszórók, az elektronikus felfüggesztés és a szénszálas merevítés mellett a tervezőmérnökök szerint, ez az maximum, amit teljesítmény és stílus szempontjából ki lehet hozni egy motorból.

  10. 1 / 10

    Egyedi építésű motorok

    Mint minden nagyobb amerikai motorkiállításon, itt sem hiányozhatnak az egyedi építésű motorkerékpárok, amelyeket az Ultimate Builder Custom Bike Show keretében mutattak be. A New York-i rendezvényen összesen 48 darab remekművet lehetett megcsodálni – ezek közül az egyik legszebbet választottuk ki, de ha a többire is kíváncsi vagy, akkor kattints ide.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés