Mercedes, Porsche és Toyota a legjobbak között, de a Golf győzelme megkérdőjelezhetetlennek tűnik. Bemutatjuk a négy esélyest.

  1. 4 / 4

    Mercedes–Benz A osztály

    A tavalyi generációváltás határozottan jót tett az A osztálynak, amelynek jellegtelen második generációját egy rendkívül dögös kompakt váltotta le. A sportos megjelenésű, ám belül mégis tágas családi autó kategóriájában kétségkívül a legszebb, népszerűségéhez pedig a széles motorválaszték és az alacsony fogyasztás is jelentős mértékben hozzájárulhat. A megújulás jegyében az A osztály is kapott egy AMG csúcsmodellt, amit a Genfi Autószalonon mutattak be. A Világ Év Autója szavazáson sok babér feltehetőleg nem terem a német márkának, de a Mercedes a legfontosabb célt így is elérte, hiszen a nagy rivális Audi A3 a döntőbe sem került.

  2. 3 / 4

    Porsche Cayman/Boxster

    A Porsche Boxsternek az európai Év Autója szavazáson esélye sem volt az okos családi kompaktok között, de ez nem jelenti, hogy a kategóriájában bármivel is rosszabb lenne, mint a Merci vagy a Volkswagen autói. A Porsche belépő szintű sportkocsijai tavaly estek át egy generációfrissítésen, aminek köszönhetően a kupé és a kabrió is sokat erősödött, így már az alig tízmillió forint felett induló legolcsóbb modell is 5,8 másodperces gyorsulást és 264 km/h végsebességet kínál azoknak, akik olcsón szeretnének jó sportautóhoz jutni. A Porschének rossz hír, hogy a 2005 óta megrendezett szavazáson még sosem nyert sportautó, így a Cayman/Boxster párosnak valójában már az is nagy fegyvertény, hogy egyáltalán a legjobb négy közé beválogatták őket.

  3. 2 / 4

    Toyota GT–86/Subaru BRZ/ Scion FR–S

    A 200 lóerős boxermotorral szerelt Toyota GT–86-ot kiegyensúlyozottsága teszi remek autóvá: egyszerre sportos, ugyanakkor alacsony sebességnél is élvezhető vezetési élményt nyújt, ami nagyon vonzóvá teheti mindazok számára, akik egyszerre vágynak egy igazán sportos, ugyanakkor a hétköznapokban is jól használható autóra. Az ára is elfogadható, kilencmillió forint alatt indul, persze a sportosabb megjelenésű GT–86 TRD-ért ennél mélyebben kell a zsebünkbe nyúlnunk. A Toyota autója megérdemelten lett második az Év Autója szavazáson, de ennél többre valószínűleg most sem számíthat.

  4. 1 / 4

    Volkswagen Golf VII

    A jelöltek között természetesen ott van az Év Autójának már megválasztott Golf VII, amely az európai szavazáson rendkívül magabiztosan utasította maga mögé a Toyota és a Merci modelljét is, így elvileg nem kérdés, hogy a Világ Év autója szavazás döntnökei is a Volkswagen autóját fogják a legjobbnak látni. Tavaly a VW Up! nagy szerencséjére az európai Év Autójának megválasztott hibrid Opel Amperára (Chevrolet Volt) a Világ Év Autója zsűrije már egyáltalán nem volt kíváncsi (a döntőbe sem jutott be), így a Volkswagen kisautója az európai szavazáson kapott második helye után nyerni tudott, de idén aligha számíthatunk hasonló fordulatokra.

    Ahogy arról már írtunk, az idei mezőnyben nincsenek igazán korszakalkotó megoldásokat felvonultató autók, így a Volkswagen már zsebben érezheti a győzelmet, amit az egyébként tényleg jól összerakott, de a moduláris gyártási technológián kívül igazán meglepő megoldásokkal nem szolgáló hetes Golf hozhat majd nekik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés