Bár a rendezvény eredetileg a Volkswagenről szólt, ma már az egész cégcsoport termékeit felvonultató óriástalálkozóvá nőtte ki magát.

Volkswagen

A hagyományoknak megfelelően idén is volt különleges Golf GTI, mely a Black Dynamic elnevezést kapta. A név találó, ugyanis a kilenc gyakornok által tervezett autó 150 lóerővel izmosabb, mint egy mezei GTI. A 360 lóerőt erősített váltórudazat, valamint nagyobb fékek segítenek kordában tartani, és valószínűleg a 35 milliméteres futóműültetés is sokat dob a menettulajdonságokon, már ami a sima aszfaltot illeti. Természetesen az optikai- és audiocsomag sem maradhatott ki: előbbit mattfekete elemek és GTI-piros díszítések, utóbbit az 1800 wattos hangtechnika teszik teljessé. A Black Dynamic tehát nem csupán az autópályák, de a lakótelep királya is kíván lenni.

A kisebbik VW sem maradt ki a buliból: a rali csúcskategóriájába jövőre visszatérő Volkswagen a Polo WRC utcai verziójával kedveskedett az érdeklődőknek. Az agresszív aeroelemek mellett a gyártó kétliteres, 220 lóerős TSI-motorja repíti a WRC Streetet, mely így negyven lóerővel erősebb a Polo GTI-nél. Kis kaszni, nagy motor: így kell ezt!

Seat

Bár a spanyol márka anyagi szempontból meglehetősen gyengén teljesít, próbálja megőrizni sportos arculatát az egyre izgalmasabb Skodák és Volkswagenek mellett. A Wörthersee 2012-re három utcai, és két kifejezetten pályára szánt különkiadást hoztak. Bár a Mii FR (a Volkswagen Up! és a Skoda Citigo mediterrán unokatestvére) valószínűleg nem tépi le a fejünket, egy-egy izmosabb Leont vagy Ibizát bármikor elvinnénk egy körre. Mint ahogy a matt grafitszürke versenyautókat is a neonnarancssárga kiegészítőkkel: a negyvenezer dolláros Ibiza SC Trophy 180 turbós lóerővel, módosított kenéssel, sperr-difivel és versenyfékekkel támadja a másodperceket, míg a duplájába kerülő Leon Super Copa a WTCC-ben indított háromszáz lóerős autókhoz áll a legközelebb.

Audi

Bár az Audi nem vitte túlzásba, azt nem mondhatjuk, hogy a Q3 Red Track unalmas lenne. A TT RS-ből átvett 340 lóerős öthengeres 421 Nm nyomatékkal esik neki a Quattro-hajtásnak, miközben majdnem három centivel szélesebb a nyomtáv. A biztonság kedvéért meg is emelték egy kicsit a normál Q3-hoz képest, hiszen nyilvánvaló, hogy a húszcolos kerekekkel első utunk az erdőbe vezet. Főleg, hogy a fényezésbe még egy kis aranyat is kevertek...

Škoda

Igaz, hogy első ránézésre idén talán a Škoda standja tűnhetett a legszerényebbnek, ám egyrészt tavaly igazán kitettek magukért az RS 2000-rel, másrészt a Citigóból épített raliautó izgalmasabb ötlet, mint a csillogó tuninggépek arzenálja. A brutális szélesítések alatt ugyan nem a Fabia S2000 hajtáslánca lapul, hanem csak egy 1,2 literes benzinmotor, ám ránézve így is egyből a B-csoportos rali egyik legfurább autója, az MG Metro 6R4 jut eszünkbe. A Škoda minden bizonnyal kezesbárányként viselkedik az elődhöz képest, de a látvány terén mindenképp versenyre kel vele. A Škoda persze azt sem felejtette el, hol van: egy másik Citigo hátuljába dj-pultot építettek, összesen 100 ezer watt teljesítménnyel. A víz állítólag jól viszi a hangot...

Szereted a Volkswageneket? Akkor kattints, mert a Playeren számos cikk szól róluk!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában