Ha nem egy-két autó van a cégnél, akkor a legjobb megoldás egy jó flottakezelőre bízni a problémákat: övék a kocsi, övék a macera. De akkor mi marad az ügyfélnek? Például pénze.

Az autószerelő autót szerel, a flottakezelő flottát kezel, ez világos. Míg azonban annak egyértelmű jelei vannak, ha szerelőre van szükség, a flottacég előnyei nem feltétlenül nyilvánvalók. Persze, üzemelteti az autókat, intézi a karbantartást és a papírmunkát, de ezt megteheti egy részmunkaidős, nagyobb járműparknál néhány főállású alkalmazott.

Nem egészen. Egy minőségi flottakezelő szolgáltatásainak ez csak egy kis része, a többit viszont még a legjobb, lelkes és tehetséges munkaerő sem tudja biztosítani, sőt még a piacon lévő flottakezelők jó része sem. A nemzetközi szinten 700 ezer gépkocsit üzemeltető Arval cégcsoport magyarországi leányvállalatának feladata a tanácsadással kezdődik: nem csak az autó típusának, de a jellegének kiválasztása sem evidens mindig, a szín és felszereltség pedig nem csak arculati, ízlésbeli vagy kényelmi szempont, hanem anyagi is, és könnyen előfordulhat, hogy bőrüléses, metálfényezésű, automata váltós kocsihoz olcsóbban jutunk, mint ha alapszínnel, szövetkárpittal és kézi váltóval próbálnánk spórolni.

Az igények, az Arval tapasztalatai és szakmai szempontjai alapján összeállított autóflottát aztán persze meg is kell venni. De nem az ügyfélnek: az ún. operatív lízing lényege, hogy a jelentős tőkeigényű vásárlás nem terheli a cég kasszáját – ez még akkor is előnyös, ha amúgy lenne rá saját fedezete, vagy hitelképes –, a cég csak a teljes futamidőre előre tervezhető költséggel bérli a járműveket, miközben az üzleti célú használat arányában a működési költség áfáját is visszaigényelheti. Nem véletlenül választja az operatív lízinget a nyugat-európai vállalatok hetven–nyolcvan százaléka, és szintén ezen okok miatt nő folyamatosan a jelenlegi, körülbelül húszszázalékos arány Magyarországon is.

A megfelelően konfigurált és a cég arculatához illően dekorált járműpark viszont csak az alapja a hatékony, vagyis legolcsóbb működtetésnek. Azért, hogy ez a valóságban is így legyen, az Arval speciálisan a gépjármű-üzemeltetéshez fejlesztett szoftverekkel folyamatosan elemzi az autók használatával kapcsolatos adatokat, ezzel olyan összefüggések derülhetnek ki, amik a hagyományos könyvelési folyamatnál rejtve maradhatnának. A döntés a cégvezető dolga, az Arval mindenesetre jelzi, melyik jármű van aránytalanul sokat szervizben például túlterheléssel kapcsolatos problémákkal, vagy melyik rendszámhoz tartozik kiemelkedően szabálysértési bírság. A szervizek ugyanilyen kiemelt figyelmet kapnak, az Arval minden esetben ellenőrzi a javítási számlákat, túlárazott vagy felesleges tételek nem emelhetik meg az üzemeltetési költségeket.

Minden cég életében előfordul olyan feladat, amit a még oly optimális autóparkkal sem tud kiszolgálni: lehet, hogy egy cégvezető síeléséhez kellene egy összkerekes autó, az idelátogató külföldi partnernek egy elegáns limuzin, vagy a termékbemutató körúthoz egy furgon, az Arval számára mindez szokásos, és könnyen megoldható feladat, nem kell a néhány napos bérléssel bajlódni.

Tényleg teljes körű tehát a szolgáltatás – de mennyibe kerül? Nagyjából tíz autó felett jelentkezik az operatív lízing és a profi flottapartner együttesének minden előnye, akkor körülbelül mínusz nyolc–tizenkét százalék az árelőny a saját üzemeltetéshez képest, ami havi szinten is milliós nagyságrend. Van még kérdés? Az Arval arra is szívesen válaszol.

Flottakezelés a legjobbak igényei szerint

A 700 ezer gépkocsit bérbe adó francia Arval cégcsoport és magyarországi leányvállalata, az ISO 9001-es minőségbiztosítási és ISO 14001-es környezetvédelmi rendszerrel rendelkező Arval Kft. nem csak ügyfeleiért, hanem az élhető jövőért is mindent megtesz. Tanácsot ad a megfelelő járművek kiválasztásához, megvásárolja majd előre tervezhető költséggel bérbe adja és üzemelteti azokat, ellenőrzi az ügyfelekkel kapcsolatba kerülő szervizpartnerek szolgáltatásainak színvonalát és szükségességét. Folyamatos visszajelzéseivel segíti ügyfeleit a gazdaságos gépjárműhasználati szokások kialakításában, aktív szén-dioxid-kompenzációs befizető, és világszerte kiemelt környezetvédelmi projektekben vesz részt.

(x)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés