Bár az új Smart még mindig nem a klasszikus (vagy bármilyen) értelemben vett amerikai izomautó, de az orrnövesztés és a franciás alapok határozottan előnyére váltak a Daimler városi kisautójának.

A német mérnökök nem is tudtak volna nagyon mellényúlni, hiszen a harmadik generációs ForTwo-t és második generációs ForFourt egyaránt az új Renault Twingo alapjaira építették, amely kétségkívül az elmúlt időszak legpofásabb városi kisautója volt. Ennek legszembetűnőbb folyománya, hogy az eddig leginkább egy guruló koporsóra emlékeztető Smartnak orra nőtt, és egészen elkezdett hasonlítani egy normálisa autóra.

A másik fontos változás, hogy bár az autó paraméterei lényegében nem változtak (a ForTwo 1,65 méter széles és 2,69 méter hosszú, a ForFour ennél 80 centivel hosszabb), a csomagtartó mérete mégis jelentősen megnőtt: a ForTwo 260 literes csomagtere már egészen értelmezhető méretű.

Maradt viszont a hátsókerék-hajtás és a farmotor, utóbbi az új generációnál 60 és 90 lóerő közötti, egyliteres, háromhengeres erőforrásokat takar. További pozitívum, hogy a kocsi végre kapott egy tisztességes, ötfokozatú manuális váltót is, de aki inkább az automatára szavaz, annak lesz lehetősége twinamic duplakuplungos automatával is rendelni a Smartot.

Figyelemre méltó, hogy miközben az új ForTwo ára a hírek szerint egyáltalán nem változik az elődjéhez képest, a Daimler annyi extrával tömködte tele az autót, amennyit nem szégyelltek, így a kor elvárásainak megfelelően érintőképernyős infotainment rendszert és LED-es nappali fényt is kapunk. Az alapfelszereltséghez emellett hozzátartozik a keresztszél-asszisztens is, de némi felárért frontális ütközést megelőző rendszert és sávtartó automatikát is kérhetünk a kocsiba, amely az európai kereskedésekben várhatóan novembertől lesz elérhető.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon