1. 6 / 6
    A legkitartóbb

    Kétszer is megpróbált betörni a középkategóriába a General Motorshoz tartozó Cadillac: a nyolcvanas évekbeli kudarcra már nem is emlékszünk, a pár évvel ezelőtti, Saab 9-3/Opel Vectra-alapú BLS-re viszont sajnos még igen. Ennek nincs értelme – mondhatták volna a GM-nél, de nem mondták, inkább olyan kocsit fejlesztettek, amivel már nem csak szerintük lehet az Audi A4-essel, a 3-as BMW-vel és a Mercedes-Benz C-osztállyal versenybe szállni. A 203 lóerős, 2,5 literes benzinmotoros alapváltozat mellé feltehetően dízelmotor is érkezik majd – akkor talán még Európában is sikeres lehet majd.

  2. 5 / 6

    A legszebb ősökkel bíró

    Mifelénk Bobby Ewing tette álomautóvá, de szuperkönnyű (superleicht) szóból rövidített SL-osztály 1954-től ébreszt vágyat az autóőrültekben. A 105 lóerős 190 SL-t és a roadster mellett csukott, Sirályszárnyú karosszériával is kapható, bőven 200 km/h feletti végsebességű 300 SL után következett a W113-as gyári kódú Pagoda, utána az 1972-től egészen 1989-ig gyártott R107-es, a Bobby-Merci, majd még két generáció. Detroitban mutatkozik be az új, az SLK és az SLS stílusjegyeit is viselő SL, nyitható keménytetővel (melynek az utasok fölötti üveg része sötétíthető), és kezdetben kétféle (SL 350: 3,5 liter, V6, 305 LE; SL 500: 4,5 liter, V8 biturbó, 435 LE) benzinmotorral.

  3. 4 / 6

    A legskizofrénebb
    Ha van két ország, amely jellegzetes autókkal töltötte meg a huszadik századot, akkor az Olaszország és az USA. Azóta sok minden történt, az Egyesült Államok autóipara majdnem belepusztult a gazdasági válságba, az elveknél sokkal fontosabb szempont az életben maradás, és ami ahhoz kell: együttműködés, költségcsökkentés, hatékonyság. A Chysler/Dodge már a Fiaté, így lettek a Chyrslerekből Lanciák, és az Alfa Giuliettából a képen látható Dodge Dart. A Lanciákkal szemben azért a Dartot nem csak az emblémák különböztetik meg a testvérmodelltől, a karosszéria és az utastér is új.

  4. 3 / 6

    Amelyikből a legtöbbet látjuk majd

    A Ford Fusion nálunk a Fiesta-alapú kisautót jelenti, Észak-Amerikában viszont a nálunk Mondeóként ismert és közkedvelt középkategóriás típust. A Detroitban bemutatott új Fusion tehát az új Mondeo, amely a kocsi farát nézve teljesen egyértelmű is, inkább az első lámpatestek változtak, a szűkebbre metszett fényszórók kicsit agresszívebbé teszik az autót. Négyhengeres motorokból lehet majd választani, lesz hibrid is, az európai forgalmazás körülbelül egy év múlva indul.

  5. 2 / 6

    A legviccesebb marketingszövegű

    Mennyit fogyaszt? – ha ezt kérdezi valaki egy abszolút luxuskategóriába tartozó Maybachról, Rolls-Royce-ról vagy Bentley-ről, biztosak lehetünk benne, hogy finoman szólva sem tartozik az autó célcsoportjába. A Bentley Continental GT-nél és GTC-nél mégis a negyvenszázalékos üzemanyag-megtakarítást emlegetik. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem a 640 lóerős V12-est tették ennyivel hatékonyabbá, hanem a kocsiba szerelték az S8-as Audi 507 lóerős, négyliteres, duplaturbós V8-asát – akinek a megnövelt hatótávnál és a kisebb környezetterhelésnél fontosabb a presztízs, továbbra is veheti a V12-est.

  6. 1 / 6

    A legértelmetlenebb  

    Ha létezik városi terepjáró, buszlimuzin, sportkombi, miért ne lehetne mini-pickup? A Smartnál sem találtak ellenérvet, és elkészítették a for-us tanulmányt, amelynek nevét úgy is érthetjük, hogy nekünk, és úgy is, hogy az Egyesült Államoknak - tulajdonképpen mindegy, nem valószínű, hogy az elektromos Smartot bárki is megveheti majd. Pedig praktikus jármű: a platóján pont elfér két Smart villanybicikli.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Buta, szőke, nagymellű nő 1300 lóerős kocsival gyorsul

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés