Egy ideális világban senkinek sem kéne magyarázni, hogy miért hatalmas felelőtlenség az, ha a Német Túraautó Bajnokság idejön a Hungaroringre, te meg nem, de hát nem élünk ideális világban – és egyébként is jó felidézni a lányokat, a kocsikat, meg azt a hihetetlen hangulatot, ami a hétvégén Mogyoródon fogadott minket.

1# Örökre kihagytál egy történelmi pillanatot

Az egyik legrangosabb versenyszéria 26 év után tért vissza Magyarországra, hiszen a Hungaroring utoljára 1988-ban szerepelt a Német Túraautó Bajnokság versenynaptárában. Nos, ezt bepótolni már nem tudod, de jövőre elmondhatod majd, hogy a harmadikon már ott voltál.

2# A "zene"

Mióta a Forma–1 a turbómotorok érkezésével csöndesebb lett, mint egy falusi diszkó a Barátok közt idején, a DTM megörökölte a legjobb hangú versenysorozat címét. A rajt pillanata nagyjából olyan, mintha a füled mellett kapcsoltak volna be egy sugárhajtóművet, tehát fontosabb tárgyalásokat, karaoke-partit vagy lánykérést érdemes más alkalomra időzíteni.

3# A lányok

Talpig feszülős ruhába öltözött paddock girlök? Mi sem természetesebb! És ez még csak egy nagyon szűk keresztmetszete annak a jónő-parádénak, ami a Hungaroringen volt vasárnap. Ha másért nem is, ezért már csak érdemes lenne kimenni jövőre.

4# Az igazi verseny

Amíg a Forma–1 idén öles léptekkel halad abba az irányba, hogy teljesen elfeledtesse velünk, mi is az az előzés, a DTM-ben valódi versenyt láthatunk a pályán. Számos okot fel lehetne itt sorolni, például, hogy a sorozat közel sincs annyira agyonszabályozva, mint az F1, az apró koccanásokért nem tízhelyes rajtbüntetés jár, hanem kézlegyintés, de az autók is sokkal közelebb állnak egymáshoz teljesítményben, mint a Forma–1-ben.

5# A kocsik

500 lóerős BMW M4-eket, Audi RS5-öket, és C osztályos Merciket nézni és hallgatni egész nap – na ez az, amivel egy férfi úgy istenigazából az egész életét el tudná tölteni. A kocsiknak technikailag egyébként nem sok közük van az utcai változathoz, a BMW M4-et például hiába hívják M4-nek, gyakorlatilag egy bukókeret köré épített fémszálas szörnyeteg, ami a legtöbb pilóta szerint vezetési élményben sokkal inkább hasonlít egy tetővel és ajtókkal felszerelt Forma–1-es autóra, mint bármire, amivel az autószalonokban találkozhatsz.

6# Egy új csillag születése

A szénszálas szörnyeteggel egyébként a BMW-s Marco Wittmann simán behúzta a vasárnapi futamot, amivel duplájára növelte a DTM-ben aratott győzelmeinek a számát. Az MTEK csapat 24 éves pilótájának a tavalyi volt az első szezonja a Német Túraautó Bajnokságban, ehhez képest idén a Hungaroringen aratott győzelmével már vezeti a ponttáblázatot. Wittmann mellett a dobogóra még Miguel Molina (Audi) és Bruno Spengler (BMW) állhatott fel, teljessé téve a BMW sikerét. A Merci-rajongók viszont talán jobban tették, ha otthon maradtak, hiszen a legjobb mercedeses pilóta is csak tizenegyedikként ért célba.

7# A paddock

Nagyjából pont ugyanolyan, mint egy Forma–1-hétvége alatt – végtelen mennyiségű kamion: pipa, full extrás motorhome-ok: pipa, neves versenyzők testközelből: pipa. Csak éppen sokkal kevesebben vannak, ezért mindezt sokkal kényelmesebben meg tudod nézni.

8# A hangulat

A Hungaroring egyfajta férfi-Disneylandként funkcionál, ahol lépten-nyomon szembe jön veled valami eszméletlenül kúl cucc. Például egy első szárny, aminek láttán megfogadod, hogy jövőre egy XXXL-es ballonkabátban látogatsz ki a pályára.

Vagy ez a kerékcserélős játék, ha már túl régen kaptál utoljára durrdefektet, és hiányzik az érzés.

Vagy ez a másik kerékcserélős játék, ahogy a profik csinálják – évekig el tudnánk nézni. A szintidő egyébként alig több, mint a Forma–1-ben, a leggyorsabb kerékcsere három másodpercig sem tartott.

A lányokat már említettük?

És a kocsikat?

9# Mert mások sem hagyták ki

Senki sem várt rekordnézettséget egy olyan szériától, ami az utóbbi években Magyarországon szinte a feledés homályába merült – ehhez képest vasárnap azért szép számmal érkeztek a nézők a Hungaroringre, egész pontosan huszonötezren voltak kíváncsiak a DTM-re és a betétfutamokra. Szerintünk nekik volt igazuk.

(Fotó: Bobák Áron, BMW Magyarország)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon