Az orosz, ukrán és kazah elme nem merül ki annyiban, amennyit a belsőkamerás videókon szoktunk látni. Néha egészen zseniális dolgok születnek az egykori szovjet járművek felhasználásával.

  1. 10/10

    A Player Apa kocsit hajt alrovatának egyik legnépszerűbb cikke volt a Gnóm és a Rakéta című, amely az egykori Szovjetunió sufnijaiban és műhelyeiben házilag készült autókat mutatta be. Jó hírünk van: a rendszerváltás ez ügyben csak annyi változást hozott, hogy már nyugati autók is alapul szolgálhatnak. A kreativitás viszont a régi.

    ZiL 130 RT

    A ZiL 130-as színe a Lihacsov Autógyár, sőt az egész szovjet teherautó-gyártás történetében új fejezetet nyitott (korábban csak katonai zöld teherautók készültek a Szovjetunióban, a 130-as viszont békés, kék-fehér színben készült), formája pedig annyira barátságos, amennyire csak egy V8-as benzinmotorral szerelt, üresen bő négytonnás monstrum a hatvanas évek elején lehet, de azért lehet fokozni a vidámságot. Például narancssárga pickuppá alakítással.

    A kreatív alkotó, Romario Bodnar 2009 év végén látott munkához, a látványos karosszériamunka mellett a műszaki tartalmon is finomított, egy 4,2 literes, V6-os Ford-motort épített az eredeti helyére, de aztán rájöhetett, mégiscsak jobb egy V8-as, ezért egy 5,2-es Moparra cserélte a Ford-blokkot. Az 500 lóerő legalább kerek szám.

  2. 9/10

    Lexus LS 400 – Volga M21

    A GAZ–21, magyarul a Volga elég szép, de nem azért csinálták, hogy nézegetni lehessen, hanem hogy ott is lehessen használni, ahol úti cél van, csak út nincs, a nagy hasmagasság viszont nem tett jót az arányoknak. Mennyivel jobban nézni ki szélesebben, laposabban! Hogy mennyire, azt ez a példa mutatja: tulajdonosa bevallása szerint mindig is szerette a Volgákat, de kényelmes és megbízható kocsit akart, a feltételek együttes teljesülését pedig úgy oldotta meg, hogy egy LS 400-as Lexusra dolgozta rá a Volga stíluselemeit. Nem tudjuk, ő hogy volt vele, mi meglepődtünk, mennyire harmonikus lett az eredmény.

  3. 8/10

    Ford Sierra offroad

    Elég elpusztíthatatlan darab a Mondeo elődje, a Sierra, de azért jobb nem feszegetni a határokat. Inkább aláépíteni egy fél UAZ-t, és beletenni egy szintén elnyűhetetlen, háromliteres Mercedes dízelmotort, majd személyautós kényelemben elmenni vele. Bárhová.

  4. 7/10

    Moszkvics 401 – BMW E36

    Ha úgy vesszük, tulajdonképpen három márka is fellelhető a végeredményben, a Moszkvics 401, az első Moszkvics ugyanis a mai viszonyok között elég speciális módon született: a háború után a győztes szovjetek jóvátételnek becézve vagonokra rakták a brandenburgi Opel-gyár gépeit, tervrajzokat és néhány mérnököt, majd Kadett-alapokon beindították a moszkvai kisautógyártást. Ezek a tények persze a legkevésbé sem hatották meg Jenaj Vlaszovecst, aki éveken át könyörgött nagyapjának, adja már oda neki a régóta nem használt Moszkvicsát. Mire meggyőzte, rájött, hogy nagyon zavarja a 190 centis karosszériamagasság, meg valami egyedire vágyott – az túlzás, hogy innen már nyilvánvaló volt, egy E36-os kupé BMW-t is fel kell használnia a projekthez, de végül ez történt. Az unoka minden munkafázist maga végzett, ennek tükrében igazán nagy szó, hogy az eredmény kifejezetten jól néz ki, a 192 lóerős sorhatosnak hála pedig nem csak nézni lehet öröm a kék-fehér kupét.

  5. 6/10

    GAZ–21 Concept

    A végén még kiderül, hogy minden idők egyik legjobb tuningihletője az első Volga, és nem csak akkor, ha Lexust rejtenek bele. A GAZ–21 Concepten inkább csak a stíluselemei jelennek meg, az alapokat egy Toyota Crown adta, de persze egyedi megoldásokat is láthatunk bőven a kissé primitív hátsó lámpát leszámítva egészen jól sikerült, ötméteres, a nagyzenével együtt 1,8 tonnás, 370 lóerős böhöm kupén.

  6. 5/10

    Mitsubishi Eclipse – Lamborghini Reventon

    Hogy juthat valakinek eszébe a Mitsubishi Eclipse jellegtelenül ívelt karosszériájáról egy élekkel határolt Lambo Reventon? Rejtély, de egy jólöltözött ukrán fiatalembernek, Alexander Stupkinnak ez ugrott be róla, és nem is maradt meg fantáziálásnál vagy Photoshop-trükköknél, hanem tényleg átépítette a kocsiját. A motor ugyan csak 2,4 literes az olasz sportkocsi 6,5 litere helyett, az arányok sem tökéletesek, cserébe két üléssel többet tud a Mitsubishi-alapú ukrán Lambó.

  7. 4/10

    Valentina

    Az erősen Mercedes–Benz SLR McLaren-ihletésű járgány kilóg valamelyest a többi egyedi remekmű közül, ugyanis még nincs teljesen kész, de aki Moszkvics, Volga, BMW és még ki tudja milyen alapokra egy kissé mocsaras garázssoron egy olyan járművet képes alkotni, amelynek a hátulja ilyen bájosan rakétás lesz, annak jár a tizenöt másodperc hírnév. Maxim Abramovics képes rá, szerető férjként ráadásul feleségéről nevezte el, aki azért – reméljük – harmonikusabb jelenség az autónál.

  8. 3/10

    M–66

    Állítólag 140 km/h-ra képes, de csak tizennyolc éven felüli olvasóinkat kérjük meg, hogy képzeljék el, milyen lehet, amikor az autópályán hátrapillantva meglátják közeledni ezt, amit a legegyszerűbb M–66-osnak nevezni. A fülke eredetileg egy Ural teherautóé volt, de kellett rajta dolgozni bőven, hogy elnyerje jelenlegi, kissé házilagos hatású, hatszemélyes, 2,7 tonnás és 2,1 méter széles állapotát.

  9. 2/10

    Zaporozsec 965 4x4

    Nem ismerős a kasztni? Pedig egy Zaporozsecé, csak nem a nálunk is kapható 968-as típus, hanem a 965-ös adta az alapot, ami azért nem volt a magyar utcakép néhány pixelnyi része sem, mert szovjet–magyar barátság ide vagy oda, a Kermi megtiltotta az importját. Ez alapján bátran kijelenthetjük, hogy az UAZ-zal egyesített egyedi változat biztosan jobb minőségű a gyári kisautó-változatnál.

  10. 1/10

    Pobjeda M20 Convertible

    Autónak nemigen vált be a Volga elődje, legalábbis ha az ember hetvenes tempónál is tovább nyomta a gázpedált, hogy besüljenek a szelepek. Mi a megoldás: olyan tárgyat kell csinálni, amit nézni kell, nem használni. Egy tetővel kevesebb, egy bárpulttal több, némi piros és fehér festék és pár átható tekintetű lány a kiállításokra – kész is.

    (Forrás: Drive2.ru)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon