Repülő csészealj, vitorlásautó és guruló sörnyitó. Ilyen autókat vezetnénk, ha a dizájnerek uralnák az autógyártást.

  1. 10 / 10

    Magyarország egyetlen veterános havilapja (x)

    Fizesd elő, és csatlakozz a Facebook-csoporthoz!

    Guruló zen kert – Toyota RiN (2007)

    Egy átlagos pesti autósnak a városi közlekedés nem éppen a nyugalom tükörsima utakkal borított szigete, de a japánoknak sem, ezért a Toyota 2007-ben megtervezte a guruló zen kertet, amelyet egy japánban őshonos óriáscédrusról, a Jakusugiról mintáztak. A RiN-ben oxigénszintmérő, párásító, a káros fényeket kiszűrő zöld színű üveg és a szembejövő forgalomra reagáló fényszórók segítik a vezetőt lelki békéje megtalálásában, valamint az intelligens kormány, amely a sofőr hangulatának megfelelő képeket sugároz a monitorokon – talán azt, ahogy Godzilla a hétfői dugóban szanaszét dobálja az autókat az M7-es bevezető szakaszán.

    (Fotó: Russel Lee)

  2. 9 / 10

    A repülő csészealj – Renault Reinastella (1992)

    A Reinastelláról sokat elárul, hogy az 1992 április elsejére tervezett bemutatót egy nappal el kellett halasztani, mert a Renault attól félt, az emberek nem veszik majd komolyan repülő csészealjhoz hasonlító autójukat. Szerintünk ők sem vették, hiszen a 2038-as jövőbe megálmodott autóban semmilyen irányítómodul vagy interfész nem található, így legfeljebb abban reménykedhetnek, hogy bő két évtized múlva a Sirihez hasonló hangfelismerők már akkor is képesek lesznek értelmezni az indulás és kerüld ki a villanypóznát instrukciókat, ha azt nem tökéletesen artikulálva, irodalmi angolsággal ejtjük ki.

    (Fotó: Paul Evans)

  3. 8 / 10

    Gépesített százlábú – Mitsubishi MMR525 (2008)

    A Mitsubishi 2007-ig zsinórban hétszer nyerte meg a Párizs–Dakar-ralit, így nem csoda, hogy a 2008-as Los Angeles-i Autókiállítás pályázatára is egy off-road versenyautót neveztek. A résztvevőknek 2025-re kellett faszántos versenygépeket tervezniük, ennek az elvárásnak pedig a kerekenként nyolc darab görgőn guruló, a szélvédőt 360 fokos panorámaképet adó kamerákkal helyettesítő, 8x4 hajtásképletű, egy feltöltéssel ezer kilométert bíró MMR525 tökéletesen eleget tesz. És hogy ki fogja vezetni? Talán egy Stéphane Peterhanselről mintázott, nyolckezű robotpilóta.

  4. 7 / 10

    Luxusautóval a Holdra – NASA Moonstream (2008)

    Nincs is jobb, mint luxuskörülmények között zötykölődni a Hold kietlen kősivatagának A pontjából B pontjába, ezért a NASA az űrturistának álcázott unatkozó milliárdosoknak megtervezte a Moonstreamet, amely nagyjából a 2024-re tervezett űrbázis elkészülésére lett volna bevethető állapotban. Igaz, az űrhivatal költségvetését azóta úgy megnyirbálták, hogy a következő évtizedben nem hogy embert, de még egy rozsdás konzervdobozt sem fognak a Holdra küldeni, de a holdjáró lakóbusz ettől még semmivel sem néz ki rosszabbul.

  5. 6 / 10

    Földön, vízen, levegőben – Honda The Great Race (2008)

    Hivatalosan az 1908-ban megrendezett The Great Race nevű föld körüli verseny, nem hivatalosan pedig nyilván a Csillagok háborúja tatooine-i versenye és Nolan Batmanének Batmobilja inspirálta a Honda 2008-as autóját, amely szintén a már említett 2025-ös versenyre készült. A Honda nem sokat vacakolt, autójuk úszik és repül is, egyetlen hátránya, hogy nem létezik.

  6. 5 / 10

    Ahogy a filmekben sohasem láttad – Peugeot Moovie (2005)

    A Peugeot minden évben meghirdeti formatervezői pályázatát, amelynek 2005-ös kiírásában a résztvevők igen egyszerű feladatot kaptak: olyan autót kellett tervezniük, amit szívesen vezetnének. A Peugeot Moovie ennek fényében kicsit olyan, mintha valaki egy, a világ összes ötcsillagos szállodájában felhasználható kuponnal bejelentkezne a városszéli kempingbe, de tény, hogy a portugál André Costa környezetbarát városi autója mégis megnyerte a pályázatot, ennek megfelelően pedig a Frankfurti Autókiállításra elkészítették az autó méretarányos makettjét is.

  7. 4 / 10

    Guitar Hero autóban – Car Hero (2009)

    A 2009-ben éppen a csőd szélén táncoló General Motors (GM) tervezői nem bízták a véletlenre a sikert, és autójukhoz egy 25 millió példányban értékesített videojátékból, a Guitar Heró-ból merítettek ötletet. Bár a városi forgalomban is biztonságosan közlekedő önműködő autó még el sem készült, a GM máris csavart egyet a dolgon, az alapvetően automatikusan közlekedő Car Heróban ugyanis a cél a manuális vezérlés elérése, egyre nehezedő körülmények között. A koncepció több kérdést vet fel, mint ahányat megválaszol, például hogy ki akarna vezetni egy Smart-szerű városi autót, ha az magától is tud közlekedni, és lesz-e a kocsiban újrakezdés gomb, ha véletlenül frontálisan ütközünk egy szemből érkező kamionnal.

  8. 3 / 10

    Vitorlásautó – Audi Makaon Speedsailor (2009)

    Íme a történet: a nem is olyan távoli jövőben a majmok uralkodnak az emberek felett az autógyártók kénytelenek lesznek a megújuló energiák felé fordulni, így megjelennek a szélenergiát a legősibb módon felhasználó vitorlás versenyautók.

    Az alternatív, vitorlásautóknak rendezett versenysorozathoz tervezett Speedsailor személyzete egy vezetőből és egy ún. tengerészből áll, akiknek az oldalkocsis motorversenyekhez hasonlóan szigorúan együtt kell működniük az optimális teljesítmény érdekében, a futurisztikus élmény betetőzéseként pedig a gépet a magasból egy apró, napenergiával működő robotrepülő is követi, amely információkat szolgáltat a vezetőnek, és egy kamerával a versenyt is rögzíteni tudja.

  9. 2 / 10

    Luxusautó üvegből és műanyagpalackból – Jaguar C–XC (2009)

    Üvegből építeni autót kicsit olyan, mint gyufából építeni benzinkutat, de mit számít, amikor a Jaguar C–XC az egyik leggyönyörűbb autó, amit valaha terveztek. A motorháztetőtől az autó hátuljáig húzódó üvegborítás és a maximálisan áramvonalas formaterv egy nagyon látványos luxusautót eredményezett, nem is gondolnánk, hogy a koncepció szerint a kocsi főként újrahasznosított műanyagpalackokból és növényi eredetű szövetből készülne.

  10. 1 / 10

    Négyszázzal száguldó sörnyitó – Mazda Kaan (2008)

    A Mazda szintén a 2008-as Los Angeles-i Autókiállításra állt elő az óriási sörnyitóra emlékeztető versenyautójával. A teljesen elektromos Mazda Kaan végsebessége 400 km/h, aerodinamikailag pedig úgy tervezték, hogy a biciklisekhez hasonló rajokban haladó versenygépek a lehető leghatékonyabban használhassák ki a szélárnyékból fakadó előnyöket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés