Megjelent az első, sejtelmes kép az Európa leendő legolcsóbb autójaként emlegetett új Zaporozsecről, amelyet állítólag bevásárlóközpontok parkolójában is árulnak majd.

Egyre több hír érkezik a Dacia és a többi, árérzékeny piacra szánt olcsó autó új ukrán ellenfeléről, az új Zaporozsecről. Az már korábban kiderült, hogy nem lesz benzinkályha, V4-es motor helyett a ZAZ Forzában is megtalálható, 1,5 literes, soros négyhengeresből egy henger levágásával alkotott 1,1 literes, 70 lóerős blokkot szerelik a kocsi orrába, és azt is tudni lehet, hogy az ár alacsonyan tartása érdekében az alapváltozatban nem hogy légkondicionáló vagy szervokormány, de fordulatszámmérő és a 13 colos felniket takaró dísztárcsa sem lesz.

A legújabb információk szerint – természetesen az ukrán és a többi volt szovjet tagállam mellett – többek között a román, a szlovák és a magyar piacon is forgalmazzák majd az egyelőre csak 969-es kódnéven futó, Ukrajnában az év végére ígért új típust, amely a gyárban készülő Daewoo/Chevrolet-klónokkal szemben saját fejlesztés. A költségcsökkentés miatt állítólag több olyan, nálunk már jelenlévő márkával tárgyalnak, amelynek értékesítési és szervizhálózatát venné igénybe a Zaporozsec, de értékesítési pontokat, pontosabban konténereket is nyitnának a fővárosban és a megyeszékhelyeken lévő, forgalmasabb bevásárlóközpontok parkolóiban is.

Tudjuk jól, hogy az ötezer eurósként emlegetett autók mindig drágábban jelennek meg a piacon, ezért főleg szkeptikusak vagyunk a négyezer eurós, vagyis alig 1,2 millió forintos új autóval kapcsolatban, amelynek persze teljesítenie kell az európai környezetvédelmi és biztonsági előírásokat is. A zaporozsjei autógyár elleste a nagyok módszerét, és szivárogtatással próbálja fokozni az érdeklődést minimálautója iránt – az első nyilvánosságra hozott kép alapján csak annyit mondhatunk, biztosan nem a formatervezők fizetése jelenti a fejlesztési költség javát.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon