A Galpin egészen új szintre emelte az izomautó fogalmát: a duplaturbós GTR1-be 1038 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot préseltek be.

A Ford hivatalos partnereként működő cég egészen új szintre emelte az izomautó fogalmát: a 2006-ig gyártott Ford GT 5,4 literes V8-as motorjának teljesítményét dupla turbóval 1038 lóerőre tornázták fel, ami mellé csekély 1000 Nm-es forgatónyomaték társul. A Galpin Ford GTR1-nek így mindössze három másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a száz km/h-s sebességet, a 160-as tempót pedig további három másodperc alatt abszolválja.

Ehhez hasonló teljesítményt eddig csak a Henessey tudott kipréselni a kocsiból, csakhogy nekik eszük ágában sem volt eladni a 414 km/h-val száguldó járgányt.

A Galpin ezzel szemben szívesen áruba bocsátja a csodamasinát, igaz, nem olcsón: a Pebble Beach-i Concours d'Elegance-on bemutatott autó ára egymillió dollár (kb. 225 millió forint) fölött kezdődik, és a tervek szerint maximum 24 darabot gyártanak majd belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés