Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

BMW-t venni olcsón nem lehetetlen, csak kell hozzá egyfajta vak optimizmus, hogy az első útján teljesen véletlenül lerohadó kocsiban meglássuk a pozitívumokat. Pózolni mondjuk biztosan jól lehet mellette, de ha hajlandóak vagyunk lemondani két kerékről, akkor háromötvenért olyan M-es BMW-t is kaphatunk, ami garantáltan nem hagy cserben hosszú évekig.

Ha látatlanban kellene tippelnünk, akkor azt mondanánk, hogy a BMW-sek és a biciklisták között kisebb átfedés talán csak a hummeresek és az atomfizikusok között van, de óriásit tévednénk, és nem azért, mert a népszerű divatterepjáró slusszkulcsát manapság már csak két diploma fénymásolatának bemutatása után adják át a kereskedésben a tulajdonosoknak. Hanem azért, mert a BMW biciklicsaládja a harmadik generációt is megérte, ami azt jelenti, hogy elég sokan vannak, akik biciklinél is csak BMW-pedálra hajlandóak rátenni a lábukat.

A legolcsóbb Cruise Bike ára ráadásul nem is annyira barátságtalan, már 949 eurótól, vagyis 300 ezer forintért hozzá juthatunk, de egy ötvenessel drágábban akár igazi M-es BMW-nk is lehet. A németek minőségi Shimano és Suntour eszközökkel szerelték fel a bringákat, és különösen nagy hangsúlyt fektettek a dizájnra is (elsimított hegesztések, vázon belül futó vezetékek), amelynek eredménye egy nagyon letisztult bicikli lett.

Ha motort is szeretnénk a BMW-nkbe, akkor már jobban a zsebünkbe kell nyúlnunk, ugyanis a Bosch Active Line villanymotorral felszerelt Cruise e-Bike 2799 euróba, vagyis közel 870 ezer forintba kerül. Ez elsőre soknak tűnik, de egy igazán minőségi és márkás elektromos biciklihez képest annyira nem sok, a riválisok között könnyedén találunk olyat, amelynek ára egymillió forint felett kezdődik.

Minket még az érdekelne, hogy a németeknek vajon sikerült-e a négykerekű BMW-knél megszokott road presence-et a biciklijeikre is átvinniük, mert azért mégsem mindegy, hogy az előttünk vánszorgó Csepel-bringást le kell-e csilingelnünk, vagy magától is hajlandó lehúzódni az árokba, de mi arra tippelünk, hogy egy BMW azért bicikliben is BMW marad.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.