A harmadik generációs Ford Ka tanulmányváltozatában semmi sem maradt az 1997-es "eredeti" jellegzetes formájából, de a Ford egységes arculatához igazított városi kisautó nekünk így is tetszik.

Pláne, hogy azóta a Ford már futott egy második kört is a 2008-ban bemutatott második generációs Kával, amely egy gyenge Fiat 500-klón lett, hogy Európában szépen el is felejtették, Brazíliában meg inkább tovább gyártották az első generációs autót, amely arrafelé a mai napig nagy népszerűségnek örvend (meg persze angolfocista-körökben is). Nem véletlen, hogy a Ford a harmadik generációval is elsősorban a brazil, indiai és kínai piacot célozza, de nem kizárt, hogy előbb-utóbb Európában is bepróbálkoznak majd vele.

Az újrapozicionált, elsősorban a Nissan Micra, Mitsubishi Mirage ellenfelének tekinthető városi kisautóról a Ford más modelljeinek (Fiesta, B-Max, Escort koncept) jellegzetes stílusjegyei köszönnek vissza, mint az Aston Martin-szerű hűtőrács vagy az érdekes formájú fényszórók, és bár a belsejéről egyelőre nem láttunk képeket, valószínűleg az is legfeljebb anyaghasználatában és méretében különbözik majd egy Focus-belsőtől.

A kocsit Brazíliában egy 80 lóerős egyliteres és egy 111 lóerős másfél literes motorral fogják piacra dobni, de hogy Európába milyen motorválasztékkal és – ami a legfontosabb – milyen áron érkezhet meg, arról egyelőre semmilyen információt nem árultak el.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon