Az Audi 2009 óta forgalmazza a 445 ezer dolláros R8 versenyautóját, ám az idei szezonra sokat fejlesztettek rajta a vásárlók visszajelzései alapján. Az 5,2-es V10 még mindig 570 lóerőt teljesít, de új a katalizátor és a kipufogórendszer is, ami sokat javít a motor karakterisztikáján. A korábban előre szerelt hűtőket hátrébb hozták és megnövelték, új váltót használnak nagyobb olajhűtővel, az ajtók pedig karbonból készültek. Teljesen új az aerocsomag, a biztonság kedvéért pedig még több energianyelő habot alkalmaznak az építés során. Az már most biztos, hogy a nézők csak nyertek az új kipufogóval, az R8 LMS Ultra hangja ugyanis kirobbantja a fagyit a tölcsérből:

Az Audi a tavalyi győzelem ellenére a háromból két autót elveszített, meglehetősen brutális balesetekben, így nem csoda, hogy az R18 V6 TDI fejlesztésénél főleg a biztonságra fókuszálnak. A két normál R18 nagyjából ugyanúgy néz ki, mint a tavalyi modell, ám jelentős súlycsökkentésen esett át, mivel a platformnak el kellett bírnia a hibrid rendszer miatti súlytöbbletet. Mellettük két R18 e-tron indul majd, eltérő karosszériával.

Az elektromos rendszer akár 500 kW energiát is képes tárolni, és a megszokottal ellentétben nem az előzésekkor jelent extra segítséget, hanem 120 km/h fölött folyamatosan, az első kereket hajtva. Ilyenkor összkerékhajtásúvá válik az R18, mely az első ilyen próbálkozás a technológia betiltásának megszüntetése óta.  Bár a franciák némi gúnnyal a Toyotát rajták az idei plakát élére, a japánok a múlt héten törték össze egyetlen működő prototípusokat, így az esőben csúszkáló Audinak semmi oka a kapkodásra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés