Magyar idő szerint délelőtt tízkor először bőgnek zizzennek fel a motorok a pekingi olimpiai stadion körül kialakított pályán, ahol kezdetét veszi a Formula–E névre keresztelt elektromos Forma1 első szezonja.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hegyeket mozgatott meg, hogy érdekessé tegye a versenysorozatot, például azt is keresztülvitték, hogy a tíz fordulós bajnokság minden egyes futamát városi pályán rendezzék - sokszor olyan helyeken, ahol korábban még sohasem rendeztek autóversenyt, többek között Berlinben és Londonban.

De a pilóták sem akárkik, hiszen a húsz fős mezőny több mint fele korábban a Forma1-ben is megfordult. Igaz, a veterán Jarno Trullin és Nick Heidfelden kívül mintha a "bukott Forma1-es pilóták" listáját lapozgatnánk, de a többség számára valószínűleg Nelson Piquet és Bruno Senna neve még így is vonzóbb, mintha teljesen ismeretlen pilótákkal töltötték volna fel a mezőnyt.

További érdekesség, hogy a mezőnyben két női pilóta is van, ami a Forma1-ben például teljesen elképzelhetetlen lenne, de más szériában sem gyakori. És akkor ne felejtsük el azt se, hogy az idei szezonban még mind a húsz pilóta ugyanazzal a Spark-Renault SRT_01E autóval indul, amelyről korábban már mi is írtunk, így az erőviszonyok teljesen kiegyenlítettek lesznek.

Az elektromos Forma1-nek ezen kívül lesz néhány furcsasága is: az egyik ilyen, hogy mivel az akkumulátorok nem bírják végig a 45 perces versenyt, a töltés pedig túl hosszú időbe telne, a pilótáknak a verseny felénél kocsit kell cserélniük a bokszban. Erre legfeljebb hatvan másodperc áll a rendelkezésükre, és elég viccesen néz ki.

A másik érdekes szabály annyira morbid, hogy akár Bernie Ecclestone fejéből is kipattanhatott volna: a rajongók a közösségi médiában szavazhatnak a kedvenceikre, és a három legtöbb pontot kapó csapat pilótái a futamon aktiválhatják a FanBoost funkciót, amely öt másodpercre negyven lóerővel megnöveli a kocsi teljesítményét. Mivel a Formula–E autók a versenyen nagyjából kétszáz lóerős teljesítménnyel köröznek, így ez a funkció elég komoly esélyt ad az előzésre, ha jól használják - ráadásul páratlan lehetőséget biztosít a leggyorsabb kör megfutására is, amiért az elektromos Forma1-ben két pont jár. A pontozás egyébként alapvetően ugyanaz, mint a Forma1-ben, de az első tíz célba érkezőn kívül a kvalifikáción leggyorsabb kört futó versenyzőt is díjazzák három ponttal.

A szabadedzést, az időmérőt és a versenyeket a Formula–E-ben ugyanazon a napon rendezik, az első versenyhétvége pedig éppen ezekben a percekben zajlik Kínában, ahol a Pekingi Nemzeti Stadion, avagy a Madárfészek körül alakították ki az ideiglenes pályát. Sajnos a tévécsatornák egyelőre nem ugrálnak a közvetítési jogokért, de a Redditen már van egy topik, ahol az online streameket gyűjtik, így kis szerencsével találhatsz olyan oldalt, ahol közvetítik a magyar idő szerint délelőtt tízkor kezdődő versenyt.

UPDATE: A Youtube-ra felkerült a teljes verseny, ezért ha lemaradtál róla, most megnézheted.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés