Nem az up! a Volkswagen első próbálkozása a miniautó-szegmensben: kicsinek kicsi volt, ahhoz képest viszont nagyon drága – nem is látunk belőle sokkal többet az utcán, mint Porsche Panamerából. Az up! tervezői figyeltek is, hogy ne a Lupo jusson az emberek eszébe. A belső tér sokkal inkább a Bogarat idézi, amelyre az klasszikus VW-felnire emlékeztető dísztárcsa is utalhat. Noha a Bogárhoz hasonló elsöprő sikerre nincs esély, a minivel az európai és az ázsiai piacon is kiemelkedő eredményt remélnek a németek.

A spórolásnak persze nyoma van: ablakemelő gombból például a vezető és az utas oldalán is csak egy van, az üléseknek nincs külön fejtámlájuk, a kilincsek és a különböző kezelőgombok viszont krómezüst bevonatot kaptak, a kormánykerék küllőibe lakkozott betétek kerültek – a Volkswagen ezzel is mutatja, az olcsó nem feltétlenül teljesen fapados.

Az elsőként az up!-ban bemutatkozó háromhengeres motort háromféle teljesítménnyel lehet megvenni, 60, 68, és 75 lóerős kivitelben. Később jön egy földgázzal hajtott 68 lovas változat is (ezt Magyarországon nem forgalmazzák majd), a tervek között szerepel még egy tisztán elektromos hajtású modell illetve egy GT up! is, amely 100 lóerővel repeszthet majd.

Az autóhoz rengeteg extra rendelhető, többek között – először a kategóriában – elektronikus koccanásgátló rendszer is, amely öt és harminc km/h sebesség között fékezi vagy akár megállítja az autót, ha akadályt érzékel előtte.

Átlagosan ötliteres fogyasztást és Magyarországon 2,5 millió forint körüli alapárat ígérnek, ami jó ajánlat lehet egy Volkswagenért.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában