Új korszak, új formanyelv, új bullshit. A hosszú várakozás után végre hivatalosan is bemutatott Volvo XC90 egyáltalán nem lenne csúnya egy szabadidőautóhoz képest, de ugye ha egy film rosszabb, mint az előzetese, akkor nehéz elégedetten kisétálni a moziból.

Márpedig az XC90 trailerénél ütősebb nem nagyon volt az elmúlt évben, hiszen a Volvo a Frankfurti Autószalontól kezdve Detroiton keresztül Genfig az összes fontosabb autós kiállításon leesett állakat hagyott maga után gyönyörű tanulmányautóival, amelyekkel elvileg az XC90-ben bemutatkozó új, moduláris platformjukra épülő modellek formanyelvét reklámozták. Sajnos mire az XC90 megérett a sorozatgyártásra, a tanulmányautók festményre kívánkozó hátulja tovatűnt, a sportosan áramvonalas karosszériából kocka lett, és a kocsi elejét is sikerült egy kicsit semmitmondóbbra farigcsálni  igaz, ez utóbbi még a változtatásokkal együtt ki kifejezetten szép maradt.

Meglepődni azon, hogy a sorozatgyártott modell visszafogottabb a konceptnél persze naivitásnak tűnhet, de ha egy gyártó olyan következetességgel alkalmazza ugyanazokat az elemeket minden tanulmányautójánál, mint a Volvo tette az elmúlt évben, akkor talán joggal várhattuk volna, hogy ebből valami majd a gyártásra érett modellben is visszaköszön.

Az XC90-t egyébként már a vadiúj, kétliteres, négyhengeres turbó motorcsalád fogja hajtani, amely Európában két, 190 és 225 lóerős dízel, valamint szintén két 254 és 320 lóerős benzinmotorból áll. Ha ez nem lenne elég, akkor hamarosan érkezik az XC90 T8 névre keresztelt csúcsmodell is, amelynek hibrid hajtása nem kevesebb mint 400 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére.

Az autóba szerelt technikáról sokat elárul, hogy a Volvo a világ legbiztonságosabb SUV-jaként emlegeti az XC90-et, nem teljesen érdemtelenül, hiszen a kocsiban két világújdonságnak számító biztonsági rendszer is megjelenik. Az egyik attól véd meg, hogy vezetés közben nehogy leszaladj az útról, a City Safety nevű automata fékrendszer pedig arról gondoskodik, hogy kanyarodás közben ne hajts neki másoknak és ne gázolj el senkit. A Volvo annyira bízik a technikában, hogy állításuk szerint 2020-ra senki sem fog megsérülni vagy meghalni Volvo gépjárműben. Az autó biztonsági rendszereit egyébként így tesztelik.

Meggyőző. Az XC90-ben emellett van automata parkolóasszisztens is, ami elölről és hátulról is képes beparkolni bárhova úgy, hogy nekünk csak a pedálokat kell nyomni.

Az XC90 nem csak a biztonsági technika terén tartogat világújdonságot, hiszen ez lesz az első sorozatgyártott autó, amelyben az Apple CarPlay infotainment rendszer fogja szórakoztatni és informálni a vezetőt, amit a svédek egy brutális, 1400 wattos és 19 hangszórós Bowers&Wilkins hangrendszerrel is megfejeltek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában