A B-ben van HD kamera, lítium-ion akkumulátor és nagyjából annyiba is kerül, mint egy jobb okostelefon, de mikor fog az iPhone-od helyből a levegőbe emelkedni?

Az egyszerűen csak B-re keresztelt repülő autó a távirányítós autót és helikoptert ötvözi, megjelenésre és működésre pedig leginkább a MAV-okra (Multi Aerial Vechile, vagyis mikrodrón) hasonlít, amiket eddig jellemzően csak a hadseregnél használtak, például felderítési célokra (ahogyan azt a közeljövő fegyvereiről szóló cikkünkben is olvashatod).

Talán ez adta az ötletet a B tervezőjének, hogy a gépre egy 720p-s felbontású kamerát is szereljen, többórányi HD minőségű videó rögzítését téve lehetővé, ami már-már túlzásnak tűnik ahhoz képest, hogy a jármű 2200 mAh-s akkumulátora nagyjából negyedóra alatt lemerül. Bár ez elsőre kevésnek tűnik, vegyük figyelembe, hogy a nagyjából a mobiltelefonok akkumulátoraival megegyező kapacitású akksinak négy elektromotort (kerekenként/rotoronként egyet-egyet) kell kiszolgálnia, meg persze adott esetben a HD kamerát, amik együttesen kicsit durvábban szívják le az akksit, mint az Angry Birds vagy egy mobilos böngésző.

A projekt atyja, Witold Mileniczek gondolt azokra is, akik kezdők vagy nagyon bénák a robotrepülő irányításában, így a B-t a golyóálló üvegeknél is használt polikarbonátból tervezte, hogy a rázósabb landolásokat/zuhanásokat is gond nélkül kibírja. A tervező most a Kickstarteren próbálja összegyűjteni az induláshoz szükséges tőkét, hogy decemberben már leszállíthassa az első megrendeléseket azoknak, akik legalább 320 fonttal (vagyis nagyjából 110 ezer forinttal) támogatták a projektet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Sainz olyan ajánlatot kapott, amivel még a Red Bull sem tud versenyezni

További cikkeink a témában