Az S65 AMG nem gyorsabb, nem gazdaságosabb, nem olcsóbb az S63-nál, de sokkal erősebb – és van, akinek csak ez számít.

Míg a gyengébb, S63 AMG 585 lóerős teljesítményéhez hasonlót az Audi S8 és a BMW Alpina B7 is tud, a 630 lóerős ikerturbós V12-es motorral és 1000 Nm forgatónyomatékkal érkező S65 legfeljebb csak a Bentley Continental Flying Spurrel emlegethető egy lapon, bár sok szempontból még azt is túlszárnyalja.

A szinte hajszálpontosan kéttonnás autó az új, hétfokozatú AMG Speedshift automata váltóval mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, miközben az előző generációs S65-höz képest 2,4 literrel kevesebbet, 11,9 litert fogyaszt százon. Ez még mindig majdnem két literrel több, mint a hátsókerék-hajtású S63 gyártó által mért fogyasztása, és ha hozzátesszük, hogy az S65 alapváltozata nem is gyorsabb, nem is gyorsul jobban a korábban bemutatott modellnél, viszont németországi 232 ezer eurós alapárával nagyjából 24 millió forinttal drágább, akkor szépen kirajzolódik, hogy itt egy igazi presztízsautóról van szó, mind a Mercedes, mind pedig a leendő vásárlók részéről, akiknek számít, hogy a legerősebb Merciben ülhetnek – még akkor is, ha ez a gyakorlatban semmilyen előnnyel nem jár.

A novemberi Los Angeles-i és Tokiói Autókiállításon bemutatkozó csúcsmodell természetesen megkapja az összes extrát, amit egy Merci megkaphat, így csirkés Magic Body Controltól az újfajta head-up displayig minden lesz benne. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy az S63-hoz hasonlóan 4Matic összkerékhajtással és megemelt végsebességgel is kapható lesz-e 2014 márciusában érkező autó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Hamarosan szó szerint beérhet az ehető Budapest koncepció

Vajon ki a nap csaja Lady Gaga születésnapján?

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés