A németek autóiban már az idén megjelenik a Car-to-X, ami érzékeli, ha valaki belénk akar rohanni, a pirosnál pedig önmagától fékez.

A fejlesztés nem teljesen újdonság, Amerikában például a Ford és a General Motors is dolgozik egy ideje hasonló rendszeren, és a Toyota januárban bemutatott tanulmányautójában is találkoztunk már a megoldással, de a Merci lesz az első, amely a sorozatgyártott modellekbe is beépíti.

A Car-to-X lehetővé teszi, hogy az autók kommunikáljanak egymással, és a navigációs képernyőn értesít a közelgő veszélyes szitukról, például a sávunkban parkoló autóról, a keresztirányú forgalomról, vagy ha menetiránnyal ellentétesen hajtunk. A rendszer segítségével mi is figyelmeztethetjük a veszélyekre a többi sofőrt, például ha az úton kóborló állatot, vagy útakadályt látunk, bár van egy olyan gyanúnk, hogy leggyakrabban mégis a traffipax miatti villogtatást fogja kiváltani.

Ami ennél is érdekesebb, hogy a rendszer a környezettel is tud kommunikálni, így érzékeli a közlekedési táblákat vagy lámpákat is, és adott esetben magától fékez a pirosnál. Kis szépséghiba, hogy az utak felszereltségének hiányában ez a funkció egyelőre nem működik, de a németek már dolgoznak egy olyan egységes rendszeren, ami egész Európában használható lenne.

Mivel egy ilyen rendszert nem két percbe telik kiépíteni, ezért a Merci lépése inkább egy hosszú folyamat kezdetét jelenti, mint instant minőségi változást a közlekedésbiztonságban, ráadásul az igazán hatékony működéshez az is kéne, hogy lehetőség szerint az összes autóban legyen hasonló megoldás. A németek ennek érdekében is tettek egy lépést, ugyanis a Car-to-X a régebbi modellekhez is elérhető lesz a Drive Kit Plus csomagban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában