Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Porsche 911, Jaguar F–Type, Mercedes–Benz SLS – ismerős nevek? Néhány azok közül a kocsik közül, amelyek csúnyán elbuknak a Nissan GT–R-rel szemben, ha sebességről van szó. Sebességélményben viszont fordul a kocka, hiszen mindegyiknek van kabrió változata, amit a japán GT–R eddig nem mondhatott el magáról.

Ezen nincs mit csodálkozni, hiszen a nyitható tető jobbára csak átok a tervezőknek: a nyitószerkezet plusz teher, ami ráadásul nem is egyenletesen oszlik el, így a kocsi farnehéz lesz, és akkor a megváltozott aerodinamikáról még nem is beszéltünk. Ennek fényében valahol megértjük, hogy a Nissan nem akarta kitenni ennek a tortúrának a százra 2,9 másodperc alatt gyorsuló és 318 km/h végsebességre képes GT–R-t, a kaliforniai Newport Convertible Engineering viszont bevállalta a dolgot.

És milyen jól tették! Bár a készülő kabrióról egyelőre csak photoshopolt képek vannak, de ha a végleges változat hasonlóan fog kinézni, akkor nyugtázhatjuk, hogy az átalakítás egyáltalán nem ment a dizájn rovására, a Nissan GT–R tető nélkül is briliánsan néz ki. Reméljük, hogy a sebességéből sem veszít sokat.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.