Lapo Elkann, a Fiat örökösének autógyűjteménye alapján minden, csak nem szimpatikus. Persze a képlet ennél bonyolultabb.

Lapo Elkann nem egyszerű fiú. A Fiatot újra naggyá tevő Gianni Agnelli unokájaként New Yorkban született, Brazíliában és Nagy-Britanniában nőtt fel, míg tanulmányait Franciaországban folytatta. Ettől függetlenül vérbeli olasznak tartja magát, annak ellenére, hogy folyamatosan kritizálja az országot, főleg másokkal összehasonlítva. Persze volt ideje körülnézni, a Fiat örököseként pénzben sosem szenvedett hiányt. Ettől függetlenül a tehetséget tartja a legtöbbre.

Sűrűn beszél arról, hogy míg Amerikában vagy Nagy-Britanniában a tudás számít, az olaszokat megfojtják a külsőségek és a végtelen bürokrácia. Utálja a politikát. A Fiatnál is a beszürkült, unalmas imázs felturbózásán dolgozott, amíg utol nem érte a klasszikus playboy-végzet: 2005-ben egy szolid kokain- és heroinkoktéllal túladagolta magát, és ha a társaságából az egyébként 53 éves, Patrizia művésznevű transzvesztita nem hívja a mentőket, vége lett volna a dalnak. A Fiatnál végzett marketinges munkát abbahagyta, helyette Arizonában kötött ki, elvonón.

A kitérőt követően New Yorkban rendezkedett be, ahol nem kellett tartania a paparazziktól, és szakított barátnőjével, az egyesek szerint amúgy is csak dísznek tartott színésznő/modell/szőke veszedelemmel, Martina Stellával. A lány nevét viszont már korábban sikerült a karjára tetoválnia, így kénytelen volt rávarratni egy olasz zászlót. A Juventus-címer mellett elfért, a rajongás pedig szinte természetes: a csapat a családja tulajdona. Lapo hála nagyapja ajánló szavainak, annak idején nem kisebb személyiség, mint a Nobel Béke-díjas volt amerikai külügyminiszter, Henry Kissinger személyes asszisztenseként dolgozott, aki a rehab után azzal biztatta: mindenki hibázik. Tovább kellett hát lépni.

A napi tizenkét eszpresszó négyre mérséklődött, meg pár koffeinmentesre. Amellett, hogy saját divatmárkát indított, szépen lassan a Fiathoz is visszatért. Bár hivatalosan külsősként, de aktívan részt vett az új 500-as bevezetésében, hiszen annak idején ő lobbizott a legerősebben, hogy hozzák vissza a cinquecentót. A kisautóra is egyfajta életstílust képviselő, életünk szerves részét képző használati tárgyként gondol. A Vanity Fair legjobban öltözött férfijaként természetesen hamar összekötötte a divatvilágot a termékkel. Először jött a Diesel-kiadású 500, majd a Gucci-kollekció. Amikor épp nem a Fiat 500-ast öltöztette új gúnyába, Miranda Kerr-kaliberű modellekkel foglalkozott:

Végül megtalálta az igazit: ma ő a Ferrari egyedi igényeket kielégítő stúdiójának vezetője. Ő is aktív felhasználó, hiszen saját, egyébként matt babakék 599-ének beltere például denimmel van áthúzva. Extravagáns. Nehéz megmondani, melyik autó a sajátja, hiszen azt a kulcsot veszi le a Fiat-csoport asztaláról, amelyiket csak akarja, ám legtöbbször egy 500 Abarthtal száguldozik Torinóban a legközelebbi tilos parkoló felé. Az viszont biztos, hogy szereti a matt hatást és a terepmintát:

Jeep Cherokee-ja főleg azóta hírhedt, mióta majdnem két órára leállította Torino egyik villamosvonalát. Akkor sűrű elnézések közepette, 1500 eurós büntetéssel a zsebében hagyta el a helyszínt, csak azért, hogy a másnapi ebéd alkalmával megint a tilosban parkoljon. Persze nem ez az egyetlen bizonyítéka, hogy nem érdeklik a szabályok: két éve egy NBA-meccsen úgy ért bele a pálya szélén pattanó labdába, hogy az Kobe Bryanthez kerülve pontot ért, két másodperccel a vége előtt. A laza mozdulat a Lakers győzelmét jelentette a Raptors ellen.

Mindezek fényében talán kijelenthetjük, hogy Lapo Elkann esetében erősen a seggfej felé lendül a mérleg nyelve. Ám a sajtó görbe tükör, mi az ítélettel megvárjuk a napot, amikor megiszunk vele egy ristrettót, egyedileg gravírozott szénszálas napszemüvegekről beszélgetve. Meg arról, hogy minek ez a sok matrica...

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában