Ha azt gondoltad, hogy a villanyautózás csúcsa a Tesla Model S, akkor a Quant e-Sportlimuzintól szóhoz sem fogsz jutni.

Újratölteni pedig alig telik több időbe, mint egy normál autót, hiszen a hagyományos elektromos autókkal (például az általunk is tesztelt Nissan Leaffel) ellentétben a tüzelőanyag-cellát nem konnektorból kell feltölteni, hanem az akkumulátorban lévő használt elektrolitokat kell frissre cserélni. A technológia további előnye, hogy a lítium-ion akkumulátorral ellentétben a tüzelőanyag-cella lényegében sohasem használódik el, és jóval strapabíróbb is a ma használt technikáknál.

A Lichtensteini Nanoflowcell által a Genfi Autószalonon bemutatott tanulmányautó teljesítménye tulajdonképpen egy szupersportautóéval vetekszik: a felfelé nyíló ajtajaival távolról az Opel Monza tanulmányra emlékeztető Quant e-Sportlimuzin (tanuljuk meg ezt a nevet) kerekeibe épített négy elektromos motor 925 lóerős összteljesítményre képes, amelyhez 11 600, azaz tizenegyezer-hatszáz Nm nyomaték társul, így a kocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig a gyártó szerint 380 km/h körül van. Ez egy villanyautótól már önmagában is szinte hihetetlen teljesítmény, úgy meg különösen, hogy ha tudjuk, hogy az e-Sportlimuzin paraméterei a Bentley Continentalhoz közelítenek, hiszen egy 2,3 tonnás és 5,25 méter hosszú autóról van szó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés