Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Bár az egykerekezés kétségkívül menő dolog, és a csajok is mind odavannak érte (legalább is a motorosok szeretik ezt gondolni), értelme tulajdonképpen nem sok van. Pláne ha elrontod, és a gerinceden landolsz, akkor már se nem menő, se csajozni nem lehet vele. Az egykerekű Ryno robogóval sem lehet csajozni, városi közlekedésre viszont a lehető legjobb megoldás.

A Ryno One Wheel Motorcycle sokkal inkább tűnik robogónak, mint motornak, de ahelyett, hogy elmerülnénk a szemantika sötét bugyraiban, inkább nézzük, mitől lesz az elsőre cirkuszi látványosságnak tűnő egykerekű a legpraktikusabb városi közlekedési eszköz. A Rynót egy elektromos motor hajtja, ami a LiFePo4 akkumulátorokkal nagyjából 50 km-t tud megtenni egy feltöltéssel. Ez nem is olyan kevés, Budapest például észak-déli irányban oda-vissza bejárható vele, de ha Budaörsről indulnál bevásárolni a csömöri Auchanba, akkor is nagyjából a Margit-szigetig jutnál a tele pakolt bevásárló zacskókkal, mire megállna alattad az egykerekű.

A Ryno maximális sebessége 40 km/h, ami pont megfelel a KRESZ-ben előírtaknak, ráadásul olyan helyeken is elfér, ahol még egy átlagos, kétkerekű robogó vagy motor sem, így a 40 km/h-s tempó nagyjából konstansnak is tekinthető. Kis mérete nem csak a közlekedésben jelenthet előnyt, de könnyen befér a liftbe is, és mivel a lakásban is tartható, attól sem kell félni, hogy reggelre hűlt helye marad.

Az egykerekű kezelése alapvetően megegyezik a robogókéval, nehézséget legfeljebb az eggyel kevesebb kerék megszokása okozhat. A gyártó szerint egy óra alatt meg lehet tanulni a vezetését, ami egyszerűbb, mint gondolnánk, mivel a Ryno alapból is egyensúlyban tartja magát.

A Ryno értékesítése eredetileg januárban indult volna, de a cég honlapján egyelőre még nem rendelhető az egykerekű, aminek így az árára is csak tippelni lehet. A korábbi hírek 3500–4500 dolláros (750–950 ezer forint) árcéduláról szóltak, amit mi erősen túlzónak érzünk, de betudjuk annak, hogy egészen friss kezdeményezésről van szó, ami mögött egyelőre nem áll komolyabb befektető, így az ár később jelentősen csökkenhet még.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.