A Subaru önjáró és zéróemissziós tanulmányautója nyerte a Los Angeles-i Autókiállítás formatervezési díját.
A pályázati kiírás szerint a neves autógyárak kreatívjainak az autópálya-rendőrség 2025-ös járműveit kellett megtervezniük, amiből már sejthettük, hogy a győztes nem egy villogókkal felszerelt Lada Niva lesz.
A Mercedes brutális koncepciójáról már írtunk, de az első helyet nem az, hanem a Subaru SHARC (Subaru’s Automated Highway Response Concept) névre keresztelt tanulmányautója nyerte, amely első ránézésre leginkább egy távirányítós autóra emlékeztet, és ezzel nem is járunk olyan messze az igazságtól. A japán tervezők ugyanis az elmúlt években ugrásszerűen terjedő drónok szárazföldi változatát álmodták meg, ami teljesen önállóan felügyelné a Hawaii-szigeteket összekötő autópálya biztonságát.
Hogy milyen autópálya? A Subaru szerint a szigeteket 2025-re összefüggő autópálya köti majd össze egymással, amely felügyelete hatalmas emberi erőforrásokat igényelne. Ezt váltaná ki részben vagy egészben a robotautó, ami a Hawaiin érvényes rendkívül szigorú emissziós szabályok miatt teljesen környezetkímélő lenne, működéséhez kizárólag megújuló energiát használna.
A zéróemissziós autók terjedését csak támogatni tudjuk, a Subaru győzelmének mégsem tudunk felhőtlenül örülni, mert a jövő autópálya-rendőrségét mi mindig is valahogy így képzeltük el: