A Genfi Autószalonon bemutatkozó i-Road a hivatalos verzió szerint az autó és a motorbicikli keresztezéséből született városi autó, 45 km/h végsebessége és 50 kilométeres hatótávja alapján viszont sokkal inkább tűnik egy full extrás, fedett robogónak.

A Toyotánál adnak a látszatra: az i-Roadnak kormánya és ablaktörlője van, mint az autóknak, 300 kilogrammos tömege és 0,85 méteres szélessége pedig a motorokkal vetekszik. A Smartnak és a motorgyártóknak viszont ennek ellenére mégsem kell lerágniuk mind a tíz körmüket aggodalmukban, hiszen az i-Road mindössze ötven kilométert tesz meg egy feltöltéssel, ami már száz évvel ezelőtt is elég kevésnek számított, ráadásul ezt a nem túl nagy távolságot is maximum 45 km/h sebességgel abszolválja, tehát a valódi motoroknak határozottan nem jelent konkurenciát.

A fenti tulajdonságai az i-Roadot egyértelműen a robogókkal teszik egy kategóriába, annak viszont nagyon izmos: a 2,3 méter hosszú járműben akár ketten is elférnek egymás mögött, a dőlésszabályozó rendszernek köszönhetően pedig a közlekedés tényleg nagyon egyszerűvé válik. A háromkerekű járműt az első kerekekre szerelt, két kilowattos elektromos motorok hajtják, amelyek egy lítium-ion akkumulátorból nyerik az energiát. Az akksit három óra alatt csontra fel lehet tölteni, ezért az i-Road munkába járásra például tökéletesen alkalmas lenne.

Hogy bármire alkalmas lesz, arra viszont nem nagyon fogadnánk. A Toyota előszeretettel visz érdekes tanulmányautókat a nagyobb autókiállításokra (gondoljunk csak a guruló zen kertre), amiket persze eszük ágában sincsen sorozatgyártásba küldeni, emiatt erősen kérdéses, mennyire kell komolyan venni az i-Roadot.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon