A boyracer autónak született Mantát modellben kiadni olyan ziccer, amit egyetlen épeszű gyártó sem hagyhat ki.

Nagy tömegeknek való autókat gyártani jó; ha még adunk hozzá egy dögös karosszériát és egy erős motort, ráadásul mindezt hátsókerék-hajtással, akkor megszületik a hetvenes évek elérhető sportkocsija, a nyolcvanas évek fiatalos kupéja és a kilencvenes évekre sikeresen felszabadult keleti blokk álomautója, amiből mára ritka veterán lett. A tuningra született Mantából csak kevés érte meg a nyugdíjas kort, annál jobban szeretik őket a rajongók.

Akik sokan vannak, és semmi sem elég nekik. Amióta a modellgyártó cégek megérezték az egyszerű, utcai autókban, különösen a youngtimerekben rejlő hatalmas piaci lehetőségeket, egymásra licitálva jönnek ki saját Mantájukkal. A német Liebhaberekre szakosodott Revell kezdte 1:18-as méretarányban, utána jött az Ixo, majd a Neo, amelynél először háromajtós CC kivitel is készült, most pedig a WhiteBox próbál szerencsét vele.

Bár az öntőforma kísértetiesen emlékeztet az Ixo-féle sorozatban megjelent változatra, az egyik legszebb kiadás a piacon. Jó érzékkel egy emlékezetes, eddig kihagyott specifikációt, a kívül aranyszínű, belül barna GT/E kivitelt mintázták meg. Ha mantásoknak akarják eladni, kénytelenek voltak figyelni a részletekre. Az 1982 utáni, frissített karosszéria négycsíkos hűtőrácsot, üvegszálas lökhárítót, hozzá való küszöbtoldatot és hátsó szárnyat kapott.

Nem lenne az igazi a megfelelő mintájú, szintén aranyszínű felnik és az autentikus logók nélkül. Helyesen, matrica az Opel-jel, és ott az ajtó és a sárvédő találkozásánál a megfelelő betűtípusú felirat is, akárcsak a lökhárítón lent bal oldalon és hátul, a csomagtérfedélen. Sajnos mégsem stimmel minden: bár alakhű a forma, túl nagyok a hátsó lámpák, és érthetetlen okból egy hátsó ablaktörlőt erőltettek a kétajtósra, ami a CC kiváltsága volt.

Egy igazi Manta Fahrer nem akad fenn ilyesmin, hanem egy csipesszel kirántja a helyéről a vaskos műanyag darabot, beszúr helyette egy gombostűt, a végére pedig valamilyen bolyhos anyagból apró rókafarkat akaszt, hadd legyen tökéletes az összkép. Mert 22 euróért minden autórajongó polcán ott a helye, aki télen is könyököl, aki este is napszemüvegben vezet, akinek volt, akinek van, akinek lesz, vagy aki csak egyszer is álmodozott Mantáról.

(Képek: Modelcarworld.de)

Tovább:
A Player legfrissebb cikkeihez
Az autórovat újdonságaihoz
Egy bumfordi, kínai Trabanthoz

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon