Nagy erővel fejlesztik az alternatív hajtásláncokat, de még nem biztosak benne, hogy tényleg az lesz a jövő.

Évente 39 milliárd eurót – 12 billió forintot – fordít kutatás-fejlesztésre a német autóipar, többet, mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része új, alternatív hajtásláncok fejlesztésére megy, de a hagyományos, belsőégésű motorokat is korszerűsítik.

Még nem dőlt el, melyik lesz a jövő

– mondta Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (VDA) elnöke.

A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával tennék klímasemlegessé. A technológia már létezik, csak az a kérdés, hogyan tudják költséghatékonyan előállítani. Ez azért is óriási lépés lenne, mert a forgalomban lévő, nem annyira korszerű járművek károsanyag-kibocsátását is csökkenti.

Még néhány szám, hogy értsük, mennyire komolyan gondolják a németek az autóipari fejlesztéseket:

  • 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be
  • A következő három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre
  • 2020-ig 40 milliárd eurót fordítanak az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatos fejlesztésre
  • Németországban  a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, de Nyugat-Európában is 52 százalék

(Forrás: VDA)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Így lehet saját borászatod, ha mindig is érdekelt a borászélet

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés