Nagy erővel fejlesztik az alternatív hajtásláncokat, de még nem biztosak benne, hogy tényleg az lesz a jövő.
Évente 39 milliárd eurót – 12 billió forintot – fordít kutatás-fejlesztésre a német autóipar, többet, mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része új, alternatív hajtásláncok fejlesztésére megy, de a hagyományos, belsőégésű motorokat is korszerűsítik.
Még nem dőlt el, melyik lesz a jövő
– mondta Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (VDA) elnöke.
A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával tennék klímasemlegessé. A technológia már létezik, csak az a kérdés, hogyan tudják költséghatékonyan előállítani. Ez azért is óriási lépés lenne, mert a forgalomban lévő, nem annyira korszerű járművek károsanyag-kibocsátását is csökkenti.
Még néhány szám, hogy értsük, mennyire komolyan gondolják a németek az autóipari fejlesztéseket:
- 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be
- A következő három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre
- 2020-ig 40 milliárd eurót fordítanak az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatos fejlesztésre
- Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, de Nyugat-Európában is 52 százalék
(Forrás: VDA)