A 12 milliós Sencsen lakosságának közlekedését 16 ezer busz biztosítja – és hamarosan mindegyik teljesen elektromos meghajtású lesz.

Hat éve kezdődött a dízelbuszok elektromosra cserélése, és nem sok kell ahhoz, hogy a világ első nagyvárosa legyen, amely a teljes tömegközlekedési járműparkot villamosította.

Ez év végére mind a 16 ezer busz elektromos lesz, a következő nagy lépés a taxik elektromosra cserélése 2020-ig.

Az elektromos járműveknél mindig kérdés, miből állítják elő az áramot. A sencseni buszokat leginkább szénerőművekben megtermelt áram hajtja, ami szennyező, de a számítások szerint a szén-dioxid-kibocsátás így is 48, a metánkibocsátás pedig 100 százalékkal csökkenni fog.

Kína nagyvárosaiban óriási probléma a légszennyezés, a kormány ezért is ösztönzi az elektromosjármű-gyártókat (a sencseni villanybuszflotta nyolcvan százalékát a BYD szállította), és egyre komolyabban foglalkoznak a kérdéssel, hogy betiltsák a belsőégésű motorral hajtott kocsik forgalomba helyezését.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Árnyék, rövid zuhany, komposzt – Ezt teheted nyáron a globális éghajlati válság mérsékléséért

Ki legyen az új Bond-lány? Esetleg Katelyn?

Ez a francia lány nem döntött a tanulás és a modellkedés között

További cikkeink a témában
Kiderült, hogy átadnánk-e már a kormányt az önvezető rendszereknek.
Hirdetés