A Ferrai hiába nyert utoljára 2008-ban konstruktőri, pilótája pedig Kimi Räikkönen révén 2007-ben egyéni világbajnoki címet a Forma–1-ben, marketing értéke durván az egekben van.
Egy spanyol sportmarketing vállalat, a Business & Sport Consulting kiszámolta, mennyit is érnek az F1-es istállók, aminek meghatározásánál olyan szempontokat vett figyelembe, mint a
- a csapat történelmi jelentősége,
- a tárgyi eszközök (kézzel fogható vagyon),
- a szponzorok,
- a nyereség vagy veszteség.
Ezek alapján sikerült arra az egészen megdöbbentő megállapításra jutni, hogy a 2008 óta semmit nem nyerő Ferrari 1,33 milliárd eurós becsült értékével toronymagasan vezeti a listát:
közel kétszer annyit ér, mint a második Mercedes (695 millió euró), és tizenkétszer annyit, mint a "legolcsóbb" csapat, a Haas (108 millió euró).
A sorozatban négy konstruktőri (és egyéni) világbajnoki címet behúzó Mercedes folyamatosan javuló tendenciát mutat ezen a téren (2014 óta 516 millió euróról 695 millióra nőtt az értéke három év alatt). A listán harmadik McLaren viszont elég sokat bukott a hondás szenvedésével: 2014-ben a csapatot még 1,038 milliárd euróra tartották, most csak 640 milliót ér.
Az egyes istállók marketingértéke 2017-ben és 2016-ban:
1. Ferrari: 1,33 milliárd euró (1,325)
2. Mercedes: 695 millió euró (685)
3. McLaren: 640 millió euró (655)
4. Red Bull: 620 millió euró (630)
5. Williams: 405 millió euró (400)
6. Force India: 215 millió euró (220)
7. Renault: 212 millió euró (175)
8. Toro Rosso: 180 millió euró (185)
9. Sauber: 110 millió euró (110)
10. Haas: 108 millió euró (102)
Egy másik érdekesség:
(Forrás / fotó: motorsport.com / salracing.com)