A Ferrai hiába nyert utoljára 2008-ban konstruktőri, pilótája pedig Kimi Räikkönen révén 2007-ben egyéni világbajnoki címet a Forma–1-ben, marketing értéke durván az egekben van.

Egy spanyol sportmarketing vállalat, a Business & Sport Consulting kiszámolta, mennyit is érnek az F1-es istállók, aminek meghatározásánál olyan szempontokat vett figyelembe, mint a

  • a csapat történelmi jelentősége,
  • a tárgyi eszközök (kézzel fogható vagyon),
  • a szponzorok,
  • a nyereség vagy veszteség.

Ezek alapján sikerült arra az egészen megdöbbentő megállapításra jutni, hogy a 2008 óta semmit nem nyerő Ferrari 1,33 milliárd eurós becsült értékével toronymagasan vezeti a listát:

közel kétszer annyit ér, mint a második Mercedes (695 millió euró), és tizenkétszer annyit, mint a "legolcsóbb" csapat, a Haas (108 millió euró).

A sorozatban négy konstruktőri (és egyéni) világbajnoki címet behúzó Mercedes folyamatosan javuló tendenciát mutat ezen a téren (2014 óta 516 millió euróról 695 millióra nőtt az értéke három év alatt). A listán harmadik McLaren viszont elég sokat bukott a hondás szenvedésével: 2014-ben a csapatot még 1,038 milliárd euróra tartották, most csak 640 milliót ér.

Az egyes istállók marketingértéke 2017-ben és 2016-ban:

1. Ferrari: 1,33 milliárd euró (1,325)

2. Mercedes: 695 millió euró (685)

3. McLaren: 640 millió euró (655)

4. Red Bull: 620 millió euró (630)

5. Williams: 405 millió euró (400)

6. Force India: 215 millió euró (220)

7. Renault: 212 millió euró (175)

8. Toro Rosso: 180 millió euró (185)

9. Sauber: 110 millió euró (110)

10. Haas: 108 millió euró (102)

Egy másik érdekesség:

Minden idők második legfiatalabb mezőnyével rajtol el az F1 új szezonja

Räikkönen az apja lehetne a mezőny legfiatalabb tagjának.

(Forrás / fotó: motorsport.com / salracing.com)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában