Nem ér nagy meglepetés, ha meglátod az új Volkswagen Touareg első képeit, hiszen a német gyártó már többször megszellőztette a formáját. A műszaki tartalom is ismerős, a méreteivel és felszereltségével pedig szinte az Audi Q7-et is beéri.

A harmadik generációjához érve már nem kell magyarázni, hogy a Touareg jelenleg a legnagyobb Volkswagen, de a most leleplezett új típus minden eddiginél méretesebb lett. 4,88 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,7 méter magas, ami azt jelenti, hogy csak a hossza marad el 12 centivel, de egyébként csaknem akkora, mint az Audi Q7.

Amivel egyébként közös alapokra is épül az új Touareg, ezért a könnyűfémek használatának hála 106 kilogrammal könnyebb is lehetett, mint az elődje. Nem jelent meglepetést a forma, a hátulja a széles lámpákkal szinte már Audi, szemből azért a gazdagon krómozott hűtőmaszk elárulja, ez egyébként az R-Line kivitelnél fekete is lehet.

Más méretében is hatalmas a Touareg. 697 literével már az elődjében sem volt kicsi a csomagtartó, de az új modell még ezt is megfejeli, és 810 liternyi helyet ad a poggyászoknak. Ötüléses minden változat, hétszemélyest csak az Atlas és Teramont típusokból kínál a Volkswagen az Egyesült Államokban és Kínában.

Ha nem is éri utol a Tesla méretét, de a Touareg is hatalmas érintőképernyőt kap, a vezető felé fordított kijelző képátlója 15 col. Még hozzájön az a 12 colos képernyő is, ami a műszeregységet helyettesíti, és egy szélesvásznú head-up display, de a félig önvezető rendszer, a tréler-asszisztens és az adaptív LED-es fényszórók sem hiányoznak.

Lehet, hogy Európában már nem kedvelik annyira a dízeleket, de egy ilyen autóhoz mégiscsak az illik, ezért kétféle TDI-vel kezdik a forgalmazást, 231 és 286 lóerővel. Később V6-os benzines is lesz 340 lóerővel és V8-as dízel 421 lóerővel, és még nem biztos a bevezetése, de konnektoros hibridet is terveznek 367 lóerővel és 50 kilométeres elektromos hatótávval.

Széria a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, ezen felül pedig hátsókerék-kormányzás teszi kezesebbé a Touareget. Mint az előző generációknál, úgy ennél is elérhető a légrugózás, ami négy különböző magasságba képes állítani az autót, ezzel kényelmes utazóautónak és terepjárónak is beválik a legméretesebb Volkswagen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés