Amikor az ár nem számít, felbukkannak a gyöngyszemek!
-
5 / 5Az ár korlátozásának megszűnésével belevethetjük magunkat a fiktív áradatba és kedvünkre válogathatunk, minden híres (és kevésbé híres) divatmárka kínál ugyanis napszemüveget. Harmincezer forint felett viszont minőségbeli ugrást már nagyon ne várjunk, a többszöröséért se. Ezért az összegért kaphatunk remek, klasszikus darabokat, amelyek jópár évig ki fognak szolgálni.
Felmerül a kérdés, hogy akkor miért kell egy Gucciért vagy egy Ferragamóért majdnem százezer forintot fizetni. Nos, ez esetben is igaz, hogy egy termék annyit ér, amennyit fizetnek érte. A nagyobb divatházak szezonról-szezonra hozzák ki az új kollekciókat és természetesen a márkanév értékét is beleépítik az egyszeri szemüveg árába. Az olyan, kifejezetten napszemüveg brandek, mint a Ray-Ban, a Persol, az Oliver Peoples vagy a Carrera árai sok esetben közelebb állnak a valós értékhez, mint egyes divatmárkáké.
Olasz gyárak
A minőség szempontjából nem lehet túl nagy különbséget felfedezni az egyes designer cégek által kínált napszemüvegek között, ugyanis szinte mindegyiknek ugyanaz a gyártója. Az Olaszországban működő Luxottica és Safilo nevű gyártók szinte teljesen lefedik a luxuskategóriás napszemüvegek piacát. Előbbi tulajdonában van a Ray-Ban, a Persol, az Oliver Peoples és a Vogue, de gyártanak olyan cégeknek is, mint a Chanel, a Burberry, a Prada vagy a Versace. A Safilo a kisebbik vállalat, az ő tulajdonukban van például a Carrera, és ők gyártják többek között a Dior, a Gucci, az Armani és az Yves Saint Laurent napszemüvegeit.
Akkor mit ajánlunk? Először is azt, hogy próba nélkül eszébe ne jusson senkinek webshopból rendelni, úgyhogy irány az optika! A védelemre a többtízezres kategóriában már nem lehet panasz, így inkább a pénztárca mérete és az egyéni preferencia lesznek a vásárlás korlátai. Aki évekre keres napszemüveget és egyszer fektetne be nagyobb összeget, az inkább egy klasszikus darabot válasszon (akár egy olyan ikonikus formát, ami passzol az archoz), de aki megengedheti magának, hogy évente cserélgesse a napszemüvegeket, az versenyt futhat a trendekkel. Nézzük is az e heti tízes listát!
A képen
-
4 / 5
-
3 / 5
-
2 / 5
-
1 / 5