Márkatörténet: Burton Snowboards

Gondoltál már arra, hogyan alakul ki egy sportág? Vagy arra, hogyan lesz egy egyszerű alapötletből virágzó üzletág? Jake Burton ma már mindkettővel tisztában van. A snowboard egyik élharcosának sikeréhez nem vezetett egyenes út az évek során, de enélkül nem is lenne érdekes. A Burton Snowboards sztorija maga a havon csúszó amerikai álom.


Lécből deszka

A snowboard eredetét képtelenség pontosan meghatározni, mert lehet, hogy elterjedése előtt száz évvel már fabrikált valaki egy lábra rögzíthető deszkát, amivel egy eldugott alpesi falvacskában a fák között száguldozott, csak épp a lejtő végét nem érte el egy darabban. A kezdetek általában minden találmány esetében homályosak, de a történelemkönyvek Sherman Poppen nevét jegyezték fel a hódeszka feltalálójának. Az ihletet a hatvanas években alternatív mainstream sportnak számító szörf és gördeszka adta. A szörfrajongó michigani üzletember 1965 karácsonyán két sílécet erősített össze széles deszkává, azzal a célzattal, hogy lányait terhes felesége mellől kiűzze a házból a környékbeli havas dombokra. Ez olyannyira jól sikerült, hogy a szomszédos fiatalok között lányai szinte sztárokká avanzsáltak a deszka miatt. Ehhez nem kellett más, mint néhány rögzítő elem a két sílécre, meg egy darab kötél az orr-részre, hogy legyen mivel irányítani a csúszkát. Kész is volt a Snurfer, ami nevét a snow és a surf szavak házasságának köszönhette.

Bukik a Snurfer

Poppen hónapokig reszelgette találmányát, majd szabadalmaztatta is azt. Egy ismerőse a Brunswicknél érdeklődést mutatott a Snurfer iránt, aminek az lett a vége, hogy a bowling és billiárd sportban neves cég kezdte árulni a deszkát. Sportboltokban - gondolnánk, de nem: barkácsboltokban. Ezzel a Snurfer sorsa lényegében megpecsételődött. Akkora üzleti bukás lett belőle, hogy a Harvard Business Schoolban azóta arra használják a történetét, hogy bemutassák, milyen a rossz marketing. Azért eladtak belőle néhányszázezer darabot, de a rossz stratégia miatt nem sikerült kihasználni a piacban rejlő lehetőségeket, így a Brunswick pár évvel később felhagyott a gyártással.


Jake színre lép

Közben képbe került egy Jake Burton Carpenter nevű fiú, aki tizennégy éves volt, amikor kapott egy Snurfert, amit később úgy jellemzett, hogy öngyilkos eszköz volt abban az állapotában. Ugyanakkor olyan nagy hatással volt rá, hogy némi kihagyással egész életét a hódeszka tökéletesítésével töltötte. Már akkor észrevette, hogy ez egy kiforratlan termék, de a középiskola, a University of Colorado, végül a New York University gazdaságtudományi szakán végzett tanulmányai alatt a síelést választotta. Álmát, hogy részt vegyen az egyetemi bajnokságban, keresztülhúzta egy balesetben eltört kulcscsontja. Az NYU-n sikeresen elvégezte a közgazdász szakot 1977-ben, majd beállt dolgozni egy manhattani bankhoz. Mindez idő alatt kísértette a Snurfer továbbfejlesztésének ötlete, így amikor örökölt egy kisebb összeget, otthagyta a bankot, és a Stratton Mountain síparadicsomához költözött Vermontba, hogy megalapítsa cégét, a Burton Snowboards-ot, 1977-ben.

Döcögős kezdetek

Jake a kezdetben éjszakáit ugyan bartenderként volt kénytelen tengetni, nappalait viszont újabb és újabb snowboardok készítésével töltötte. Egy barátjának ácsműhelyében több, mint száz modellt készített. A formákkal, a mérettel, az alapanyagokal, a kötésekkel és a laminálási technikákkal kísérletezett, de mire megtalálta a megfelelő kombinációt, a strapabíró laminált fa lapot, a télnek vége lett és a Snurfernél fényévekkel komolyabb deszka senkit sem érdekelt. Frusztrálóan indult tehát a cég története, de meg kell jegyezni, Burton feladata nem egy új termék bevezetése volt a piacra, mert az akkoriban nem is létezett. Elsősorban tehát a piacot kellett megteremtenie.

Egy évvel később, 1978-ban a nyarat Ausztriában töltötte, a gleccsereken tesztelte deszkáit. Amerikába hazatérve, amint a tél közeledett, körútra indult az országban, rengeteg trade shown vett részt, ahol deszkáit próbálta eladni. Közben megismerkedett feleségével, Donnával, akivel együtt házukba költözött a cég is. “A pince volt a műhely, a padlás a raktár, az étkező az iroda, a nappali pedig a bemutatóterem. Sokszor adódott, hogy éjjel kettő volt, amikor felhívtak a nyugati partról, én pedig fogtam egy tollat és felvettem a rendelést.” - mondta Burton erről a télről egy interjúban. Háromszáz boardot tudott eladni első nekifutásra, adóssága minden egyes nappal nőtt.

Az 1979-es évben ugyan már nem gyártották, de a Snurfer még mindig népszerű volt. A Michiganben rendezett National Snurfing Championshipre rengetegen neveztek be, hogy összemérjék tudásukat, de Jake elrontotta a bulit. Jött, látott és győzött a módosított deszkás versenyben, méghozzá saját készítésű deszkájával, amelyen már kötés is volt. Sikerével a hódeszkázásban egy új fejezet kezdődött, amelyben a snowboard sportág lassacskán kilépett bölcsőjéből és meghatározó szerepet kapott benne a technológiai fejlődés.

A következő éveket ennek ellenére még nem lehetett diadalmenetként értékelni. A Burton Snowboards által felhalmozott adóssághalmaz csak akkor tűnt el, amikor 1984-ben elérték az egymillió dolláros összbevételt. Jelentős akadályt gördítettek a sportág elé a sípályák. Az üzemeltetők nem szívesen látták a snowboardosokat, mert egyszerű huligánoknak tarották őket a síelőkkel szemben. Az évtized közepén a sípályák kilencvenhárom százalékáról ki voltak tiltva a snowboardosok, de tíz évvel később már csak tíz százalékuk tiltotta ki őket és nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy népszerűsítsék és oktassák a snowboardozást. A pályák üzemeltetői rájöttek arra, hogy szükségük van az akkoriban legdinamikusabban fejlődő sportágra a fennmaradáshoz.

Mainstream sport

Burton cégének óriási szerepe van abban, hogy a sport elterjedt és ma már teljes értékű, olimpiai sportágként tartjuk számon. Az első szórólapok még meg sem említették a Burton Snowboards nevet, kizárólag a sportra fókuszáltak. “Csakis a sport volt az előtérben, nem a Burton. Dolgoztunk együtt sípályákkal. Versenyeket szerveztünk. De mindig, mindenki számára nyitottak voltunk.” - mondta Burton a korai időszakról. A snowboard sportágban és a hozzá kapcsolódó piacon a Burton Snowboards az egyik legfontosabb szereplő volt, és az a mai napig, de szüksége volt az olyan vetélytársakra, mint a Tom Sims nevéhez fűződő Sims Snowboards, vagy a Winterstick.

Jake cégének - hogy az európai rendeléseket gyorsabban tudja kiszolgálni -  kellett egy európai telephely. Innsbruckban állítottak fel egy központot 1985-ben, neve Burton Sportartikel. A mai napig innen látják el a kontinens üzleteit. Ez - és a később Japánban létrehozott központ - jelzi, hogy az egész világon nőtt az igény a deszkákra, általuk a sportra, ettől az időszaktól kezdve számít a Burton Snowboards egy töretlenül sikeres cégnek. Érdekes, hogy eleinte úgy gondolták, az igazi felvevőpiac a síelőknél keresendő, mert a régóta téli sportokat űzők fogékonyabbak lesznek egy új eszközre (ez a crossover piac). Nem így történt, a snowboardozás inkább olyan fiatalokat vonzott, akik a szörf, vagy a gördeszkázás szerelmesei voltak, és még az életben nem volt a lábukon síléc. Alternatív megoldás, egy lazábbnak, és a fiatalok szemében menőbbnek tűnő eszköz és sport képe miatt csábultak és szerettek bele rengetegen a hódeszkázásba.  A Burton az egész imázsával, grafikáival mindig nagyon közel állt a gördeszkás és szörfös cégekhez.

A kilencvenes években a snowboardozás mainstream sporttá vált (olyannyira, hogy 1998-tól olimpiai sportág). Magazinok épültek rá, a médiában erőteljesen jelent meg, így Jake egyszercsak többszáz versenytárssal kellett szembenézzen egy gyorsan növekvő piacon. A Burton Snowboards piacvezető szerepét ugyanakkor semmi sem fenyegette, a piac harminchat százalékát tudhatták magukénak. Ez kétszer annyi volt, mint a legközelebbi rivális részesedése. Az ezredforduló előtti években már évi százezer snowboardot adtak el mindhárom jelentős piacon:  Észak-Amerikában, Japánban és Európában. Innen pedig egyenes út vezetett a sportruházat és a kiegészítők gyártásáig, amelyek kapcsán azóta is ugyanazt a magas minőséget képviselik, mint a snowboardok terén.


Snowboard, szerelem

“Nagy lépés volt a Burton fejlődésében, amikor felállítottuk a vezetőséget és felosztottuk a cég tevékenységeit. A vezetőség kiváló. Mindannyian űzik a sportot.” - valahol az utolsó mondatban kereshetjük a Burton sikerének titkát. A sport iránti szeretet és a minőség iránti elkötelezettség tették világhírűvé Jake Burtont, aki a kezdetektől fogva kitartott a snowboardozás mellett. Víziójából mára milliók által űzött sport lett. “Ezzel kelek és fekszem. Szeretem - ez a sport az életem.”

Harc a rákkal

Jake Burton tavaly szeptemberben elég nagy megdöbbenést keltett a cégen belül, ugyanis egy körlevélben tudatta összes munkatársával, hogy hererákkal diagnosztizálták. Azzal a fajtával, amit - ha időben észreveszik - a legtöbb esetben kezeléssel gyógyítani lehet. A kemoterápiás kezelés ennek megfelelően néhány hónappal később meghozta gyümölcsét. Az idei év elején már arról tájékoztatott mindenkit, hogy legyőzte a betegséget, de még korántsem gyógyult meg teljesen. Lehetséges, hogy a továbbiakban műtétek várnak rá, de erőt merít az olyan túlélők példájából, mint Lance Armstrong.

Player Autószalon

A sál télre az egyik legjobb befektetés, az ötlettelenek ütőlapja Karácsonyra, kiemeli viselője arcát és naponta egy C-vitaminnal kombinálva megelőzi a torokfájást. Akkora a választék, hogy heteken át járhatnánk az üzleteket, böngészhetnénk a webshopokat, akkor sem érnénk a végére. A Player most megkönnyíti Nektek a választást. Mutatunk öt sálat, amelyek bármelyike ruhatárad remek kiegészítője lehet ezen a télen.

  1. 5/5

    H&M: szürke pamutsál

    Első alanyunk ez a könnyed esésű, szürke sál. Nagyon kellemes viselet, finom az anyaga, és megvan az az előnye, hogy vékony, ezáltal kisebb mérete miatt akár egész nap, munka közben is magadon hagyhatod. Elég hosszú ahhoz, hogy kétszer körbe lehessen tekerni, de a mínuszok bizony áthatolnának rajta. Enyhébb időben ajánlott. Az ára 1.990 Ft.

  2. 4/5

    Pull & Bear: mínuszok ellen is

    A Pull & Bear széles választékából ezt a kámzsát próbáltam fel. Kívül fekete-fehér mintás, belül pedig valamilyen gyapjúszerű anyaggal van kibélelve. Ebben garantáltan nem fogsz fázni, ha magadra húzod, kályhaként fűti a nyakat. Elég méretes darab, így kapucnis kabátokhoz nem ajánljuk. Az ára 3.995 Ft.

    Kámzsa

    A kör alakú, túlméretes sálakat nevezzük így. Van olyan fajtája, amit egyszerűen csak a nyakra kell húzni, de olyan is, amit többször körbe kell tekerni. Általában vastag, kötött anyagból készül, de gyártják műszőrméből is. Az angol nyelvben snoodként találkozhattok vele. A hölgyek kapucniként a fejükre is húzzák.

     

  3. 3/5

    Pull & Bear: Színkavalkád

    A color blocking jegyében született sál a színekkel hódít, de egy kicsit másképp, mint Ralph Laurentől származó versenyzőnk. Öt ennyire élénk szín egyetlen kötött sálon elég ritka, de ha színes és harsány egyéniség vagy, ez a Te sálad. Ezt viselve garantáltan nem fogsz beleolvadni a téli tömegbe. Mindössze 3.995 Ft-ba kerül.

    Color blocking

    Az élénk színek bátor használatát jelenti az öltözködésben. Ennél az irányzatnál a harsányság az elsődleges, a színharmónia másodlagos. A későbbiekben bővebben foglalkozunk vele.

     

  4. 2/5

    Springfield: az idei szezon trendje szerint

    Ez az ún. fairisle minta, amely a Springfieldben fellelt sálon látható. Ennek a darabnak volt a legjobb a minősége, tartósabbnak tűnt, mint az előzőek, de ennek megfelelően meg is kérik az árát, 8.990 Ft-ba kerül. Ha egy kis mintával akarod feldobni a szerelésed, akkor számodra ez a sál a jó választás. Nem csak egy szezonra!

    Fairisle minta

    Az idei  őszi/ téli szezonban szinte mindegyik üzletben megtalálható ehhez hasonló hópelyhes, cikkcakkos, vízszintesen elhelyezett minta, többnyire pulóvereken. A nevét az apró skót Fair Isle nevű szigettől örökölte, így hívják a kötési technikát is, amivel a mintát állítják elő. Elterjedését Wales Hercege segítette, aki 1921-től hordta a fairisle mintás felső ruházatot.


  5. 1/5

    Polo Ralph Lauren: drága, de gyapjú

    Az asos webshopjában bukkantunk rá erre a Polo Ralph Lauren sálra, amelynek mintázatát a mexikói ponchók ihlették. A kellemes tapintás és hőmérséklet is garantált, ugyanis gyapjúból van. Ha ezt választod, akkor a mindig kissé színtelen téli öltözék biztosan nem marad egy kis vidám mexikói hangulat nélkül. Már csak annyi a dolgod, hogy felkapj egy trombitát és mehet is a La Cucaracha! A luxusnak ára van, ez a sál hetven fontba kerül.

A sport világában az élet ritkán hoz össze olyan erős ellenfeleket, mint az FC Barcelona Josep Guardiolája és a Real Madrid José Mourinhója. Olyan párost alkotnak ők napjainkban, mint a ’70-es években Ali és Frazier, a ’80-as évek végén Senna és Prost, vagy a ’90-es években Agassi és Sampras volt. Sporttörténelmi jelentőségű párbaj ez. Ám miközben mindenki arra figyel, épp melyikőjük csapatának sikerül a másikat lebirkóznia, elég kevesen veszik észre, hogy ez a két markáns jellem a külső megjelenésre is nagy hangsúlyt fektet és utat mutat a divatban is.

Régi ismerősök

Tegyünk egy kisebb kitérőt az előző évezred végére. Kevesen tudják, hogy a jelenkor futballjának két meghatározó edzője valamikor egy klubnál tevékenykedett: az FC Barcelonánál. Még a ’90-es évek végén, Louis Van Gaal edzősége idején Guardiola a csapat középpályása, míg Mourinho a vezetőedző segédje volt, így jól ismerik egymást. Pep futballista karrierjének végén néhány szezont más országokban játszva töltött el, de szíve mélyén el sem hagyta Barcelonát. Edzői karrierjét is ott kezdte, az akkor a negyedosztályban szerénykedő Barcelona “B” csapatánál, amely azonnal bajnokságot is nyert. Mourinho eközben híres trénerek keze alatt kitanulta a szakmát, és különböző csapatokat karolt fel és juttatott látványosan a csúcsra, amelyeknek a sikerhez épp egy olyan kemény kezű edzőre volt szükségük, mint ő.

A 2008-as évben, amikor a Barcelona vezetőedzői posztja megüresedett, mindketten pályáztak az állásra. Mourinhót - aki másodedzőjének egyébként pont Guardiolát ajánlotta - komolyan számításba vették, de amikor rákérdeztek, hogy hajlandó-e változtatni provokatív stílusán, a válasz nemleges volt, így végül a tősgyökeres katalán Guardiola kapta meg a pozíciót. Az edzői rivalizálás ezzel megkezdődött, alig több, mint három éve.

Jómagam is kedvelem a spanyol focit, így a Real Madrid és a Barcelona egymás elleni mérkőzéseiből sokat izgultam végig. Amikor a társaság hölgy tagjai - akiket a meccs éppen hidegen hagyott - azon kezdtek el vitatkozni, hogy melyik edző néz ki jobban, meg is született e cikk ötlete. Hiszen annyi helyen olvashattunk már mély sportszakmai elemzéseket, vagy a két edző által bevezetett taktikai újításokat, de a külső alapján még nem hasonlították össze őket. Meg kell jegyezni, első ránézésre José és Pep hasonlóan festenek: öltöny, ing, nyakkendő, bőrcipő, hosszú kabát, alapvetően elegáns külső. De amint a pályán, úgy az öltözködés terén is apró különbségekkel jutnak el a hasonló végeredményhez - a hibátlan megjelenéshez.

Az erő sötét oldala: Mourinho

Mourinho személyiségének és habitusának fontos eleme az ellenfelek folyamatos provokációja, kifejezetten szereti a nyilvánosságot. Az erő vele van: a médiafigyelem magára vonásával tehermentesíti játékosait. A 2004-es esztendőben, amikor Portugáliából Angliába költözött, a helyi sajtó minden lépését árgus szemekkel figyelte.

[ajanlatunk]

  • [ajanlatunk_termek felirat="Kabát:" link="http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/hu/en/zara-W2011-s/163073/585003/DOUBLE%2BBREASTED%2BMILITARY%2BCOAT" termeknev="Zara Double Breasted kabát" ar="25.995 Ft"]
    [/ajanlatunk_termek]

[/ajanlatunk]

A divatmagazinok lapjaira is beférkőzött, eleganciájával eltért az addig Angliában tevékenykedő futballedzők átlagától. Ebben nagy szerepe van feleségének, aki José első számú tanácsadója e téren. Extrovertált viselkedéséhez nem is lehetne mást elképzelni, mint drága világmárkákat. Bevallottan kedveli a Giorgio Armani, az Ermenegildo Zegna és a Hugo Boss öltönyeit, cipők terén pedig a Pradát és a Guccit preferálja. Szinte mindig öltönyben jelenik meg a mérkőzéseken.

Öltönyök: mennyi az annyi?

A Hugo Boss webshopban az öltönyök teljes áron ötszáz és ezer font között kaphatóak. Ez barátinak mondható a Giorgio Armanihoz és az Ermenegildo Zegnához képest. Előbbi internetes oldalán ezer dollár alatt nem kínálnak öltönyt, a legdrágább darab alulról súrolja a négyezer dollárt, utóbbinál az öltönyárak ezer és ezerötszáz euró között mozognak. Aki megengedheti magának, mellélőni egyik márkával sem fog.

Mourinho a klasszikus öltözködési elemeket részesíti előnyben és a színek kiválasztásához is jó szeme van. A szürke öltöny egy fekete sállal, fekete bőrövvel és a hozzá illő cipővel remekül mutat, a duplasoros kabát pedig ruhatárának egyik legszebb darabja. Amennyiben el szeretnénk lesni tőle egy-két dolgot, akkor arra figyeljünk, hogy a klasszikus darabokat, ingeket, öltönyöket részesítsük előnyben, ha munkánk ezt lehetővé teszi. A trendeket hagyjuk figyelmen kívül.

[lopdel]

  • [lopdel_termek felirat="Cipő:" link="http://www.vagabond.com/vagabond_product.aspx?ItemNr=3278-001&color=3220&isoCode=HU" termeknev="Vagabond Inca" ar="28.990 Ft"][/lopdel_termek]
  • [lopdel_termek felirat="Öltöny:" link="http://store-uk.hugoboss.com/Style/hbeu50219895,en_GB,pd.html?disableSizePreselection=true&cgid=21100#!prefn1%3Dline%26prefv1%3DBOSS%2520Black%26i%3D13" termeknev="Hugo Boss Black" ar="$579"][/lopdel_termek]
  • [lopdel_termek felirat="Öv:" link="http://store-uk.hugoboss.com/Reversible-leather-belt-%C2%B4GRAZIO%60/hbeu50218787,en_GB,pd.html?disableSizePreselection=true&cgid=24500#!i%3D4" termeknev="Boss Black" ar="$99"][/lopdel_termek]

[/lopdel]

José már milánói edzősködése során is úriemberként jelent meg. Szokásos összeállítását láthatjuk, de egy kisebb szentségtörést is felfedezhetünk: az öltönykabát alá egy sportosabb, cipzáros, magas nyakú pulóver került. Érdekes, hogy mégis jól mutat, lazábbá teszi a szerelést, a cipő pedig feloldja a formális hatást. A színek terén a feketéhez és a szürke különböző árnyalataihoz ragaszkodik, színes darabokat nem igazán hord.

A fekete öltöny-fehér ing kombináció is jól áll Mourinhónak, a fehér ing kiemeli barnább bőrét, ami kétségtelenül előnyös. A szürke Giorgo Armani kabátnak José személye majd’ meghússzorozta az értékét. Az eredetileg ezerkétszáz fontos, BL-győztes kabát egy árverésen húszezer fontért kelt el, ami háromszázötven forintos árfolyamon számítva hétmillió forint. Ez a pénz pedig egy beteg gyermekekkel foglalkozó alapítvány számláján landolt, amiért a - talán nem is annyira szőrös szívű - portugál külön örömét fejezte ki.

A kiegészítőket sem variálja túl, az órák terén egyetlen márkához ragaszkodik. Ez a svájci deLaCour, amely egy limitált kollekciót is tervezett a tréner együttműködésével. A The Mourinho City Ego Collection darabjai titánium és arany kerettel kaphatók és különleges formájukról könnyen felismerhetőek José csuklóján. Órát szinte minden alkalommal visel, legyen az sajtótájékoztató, mérkőzés vagy szimpla hétköznap.

Mourinhóról nem lehet azt mondani, hogy unalmas a stílusa, nem érezzük élre vasaltnak, van benne némi lazaság. A nem ritkán hosszabb, göndör fürtök arról árulkodnak, hogy nem tölt órákat a tükör előtt az utolsó hajszál beállításával. Időnként ugyan levágatja rövidre, de pontosan tudja, milyen határok között variálhatja hajának hosszát és a korát sem próbálja elfedni annak befestésével. Frizurája, ami egyben legfőbb védjegye is magabiztosságot, férfiasságot sugall.

Álljunk meg még egy szóra a frizuránál. Vajon hány edző próbálna úgy hatni a játékosaira, hogy a saját maga külsejével mutat példát? A Chelsea-nél, amikor a 2006-2007-es idényre készültek, pontosan ez történt. Mourinho az előszezonra centisre vágatta a haját, egyrészt, mert az amerikai felkészülés során meleg volt, másrészt mert azt akarta, hogy játékosai kövessék és a csapat egységesebb legyen. “Szeretném fiatal játékosaimat a megfelelő hajviselettel látni, nem tetszik ez a rasztafári külső.” A Guardianben megjelent cikkben hozzátéve a következőket is megemlíti ennek kapcsán: “...megváltoztattam a külsőmet, hogy az arcom agresszívebbnek tűnjön. Hogy megmutassam, készen állok a harcra.” Szinte látjuk is magunk előtt, ahogy a kamerába vicsorít.

A tavalyi évben a portugál tréner a Braun arca lett. Elmondása szerint sosem borotválkozik a mérkőzés napján, híres ember ilyen rigolya nélkül nem is létezhet. José Mourinho tanácsai közül kettőt mindenképp érdemes megemlítenünk. Az egyik, hogy a fehér ing nem hiányozhat a gardróbból, a másik pedig, hogy az egyetlen ékszer, amit egy férfinek viselnie szabad, az az óra. Ez utóbbi ugyan manapság már nem feltétlenül állja meg a helyét, de az elsővel mélységesen egyetértünk.

Hogy José kiket tart az öltözködés terén példaképének, arra saját maga adta meg a választ a Braunnal készített kisfilmben: “Amikor Sean Conneryre vagy Anthony Hopkinsra nézek, eszembe jut, hogy húsz év múlva annyi idős leszek mint ők. Remélem, hogy az én stílusom is olyan lesz akkor, mint nekik ma.” Ebben sokan reménykedünk, stílus és kisugárzás nélkül nem is lehet az ember James Bond. Vagy egyenesen egy lovag.

Természetesen képtelenség és nyűg is minden alkalommal öltönyben megjelenni, ezzel a portugál tréner sincs másként. Sajtótájékoztatón, edzésen alkalmanként aktuális klubjának tréningruhájába öltözik. Sőt, Olaszországban az Armani egyik üzletébe is  a kényelmes tréningruhában tért be vásárolni. Ahogy a GQ-val készített interjúban mondja: “A legfontosabb, hogy amit viselek, az kényelmes legyen. Sosem viselnék valamit csak azért, mert jól mutat.”

Nem mi vagyunk az elsők, akik észrevették a portugál edzőzseni remek ízlését, 2007-ben a brit GQ magazin megválasztotta őt minden idők legjobban öltözött edzőjének. A bátorságot, a magabiztosságot, a sikert, az ízlést és a minőségre való törekvést testesíti meg. Kifejezetten szórakoztató aranyköpéseinek pedig se szeri, se száma. Ezzel aligha lehet felvenni a versenyt. Vagy mégis?

Jövő heti cikkünkben megnézzük az örök ellenfelet, Pep Guardiolát!

Ha Mourinho öltözködésén túl érdekel az is, hogy Ronaldo aznap éppen hány kapufát lőtt edzésen, vagy hogy milyen összeállításban lépnek pályára a következő meccsen, akkor Téged is vár a Madridista, Magyarország legnagyobb Real Madrid szurkolói oldala!