Három magyar srác csinálta meg a tökéletes lakberendezési startupot, ami kézműves bútorokat gyárt tehetős ügyfélkörnek. Nem az, aminek látszik.

Az Ugly Furnitures első ránézésre pontosan olyan, mint egy profi, egyedi bútorokat gyártó műhely, ahol minden egyes darab kézzel, elképesztő gondossággal készül – természetesen olyan vevőkörnek, amely ezt megengedheti magának. Az UF egy olyan piaci rést fedezett fel magának nagyon éles szemmel és remek üzleti érzékkel, amin viszonylag kevés szereplő mozog:

ocsmány bútorokat gyártanak.

A dizájn, mint látható kőprofi, ami nem meglepő, mivel egy marketinges, egy grafikus és egy informatikus alapította az Ugly Furnitures-t. A honlapjuk angol nyelvű, ami már jól jelzi, hogy nem pusztán a hazai piacra céloznak. A brandet az utolsó szögig megtervezték, Facebook, Instagram, Youtube, minden közösségi szájton elérhetők, az Ugly Furnitures egész pályán támad.

#interior #interiors #instadesign #design #furniture #furnituredesign #handmade #expensive #luxury #wood #creative #ugly #uglyfurnitures

Ugly Furnitures 2014 (@uglyfurnitures) által közzétett fénykép,

Szóval első és akár második ránézésre, az UF egy kőprofi, hazai startup.

Csakhogy van egy csavar.

Az egész projekt természetesen egy orbitálisan nagy geg, az elmúlt két év kétségtelenül legtökéletesebben kivitelezett, aprólékos munkával megtervezett prankje, ami kőkemény fricska mindennek, ami kézműves, egyedi, hipszter, original és hasonló hívószavakkal dolgozik. Nem restellem bevallani, hogy hangosan nyerítve, a könnyeimet törölgetve scrolloztam végig a honlapon, főleg, amikor megláttam a bútorokat.

Meginterjúvoltam a cég alapítóját, Szántó Zsoltot, aki valószínűleg kissé értetlenül fogja olvasni a fenti soraimat, válaszaiból ugyanis az tűnik ki, hogy ez a vállalkozás teljesen komoly.

– Az Ugly Furnitures ötlete két éve született meg – nyilatkozta a Playernek Szántó Zsolt marketingvezető és tulajdonos, aki egy pillanatra sem törte meg a karakterét. – Kicsit szerettem volna felrázni a bútoripart, de semmi kedvem nem volt az óriásgyártókkal versenyezni. Így inkább új piacot teremtettem, méghozzá az ocsmány és rendkívül drága bútorokét. Alapvetően marketinggel foglalkozom, így nagyon fontos volt, hogy az ötlet profi megjelenést kapjon. Ebben Kovács Szabolcs, grafikus barátom segített.

Felrázni a bútoripart: az Ugly Furnitures-team balról jobbra: Szántó Zsolt (Marketingvezető, Tulajdonos), Kovács Szabolcs (Grafikus), Gyarmati Kristóf (Informatikus)

– Hogyan épült fel a brand?

– Az arculat megszületése és a bemutató darabok legyártása után elindult az Ugly Furnitures. Ez sajnos egy egész évet vett igénybe, mert csak szabadidőnkben tudtunk vele foglalkozni. Már az első visszajelzések is nagyon pozitívak voltak a világ minden tájáról. Az emberek szeretnek nevetni, meglepődni, elszakadni a klasszikus formáktól. A második év a honlap csinosítgatásával telt, ebben Gyarmati Kristóf informatikus barátom segített. Emellett fodrászunk is kedvet kapott ocsmány bútort gyártani, így ezt a feladatot a továbbiakban ő látta el.

– Hol a helye ennek a brandnek a piacon?

– Az Ugly Furnitures egy nemzetközi piacra szánt, magyar bútoripari projekt. Sok hasonló kifordított vállalkozás vált már népszerűvé világszerte. A mi erősségünk egyértelműen a meglepetés ereje, hiszen az Ugly Furnitures sok minden, de nem hétköznapi. A legtöbb érdeklődőt hajtja a vágy, hogy egyedivé váljon. Ezt velünk könnyedén elérheti, hiszen kínálatunkban nincs két egyforma bútor. Az árazás szintén fontos része a sikernek. A mi közönségünket olyan személyek alkotják, akik tehetősek, és ezt szívesen megmutatják másoknak is. Nincs is felemelőbb, mint azt mondani szombat este a belvárosban: ,,Hallod?! Már megint vettem valamit, amire semmi szükségem nincs, ocsmány is, de legalább jó drága volt." Az ötlet az év végéig még új lendületet vesz, és egy komplex kampány keretein belül megkeresi új gazdáját. Zseniális domain nevünket világszerte szeretnék megvásárolni bútoripari cégek. Reméljük, olyan ember kezébe kerül, aki ugyanolyan törődéssel fog bánni az ötletünkkel, ahogyan mi is tettük.

– Milyen árkategóriát képviselnek ezek az egyedi bútorok?

– Nagyságrendileg százezres árkategóriában gondolkodtunk. Ennek oka, hogy a fő üzenet minden esetben érvényesüljön, hiszen a projekt mozgatórugója azon a paradoxonon alapszik, hogy: Mindig ocsmány, mindig drága. Ha bármelyik összetevőt megváltoztatnánk (drága és ocsmány), az ötlet máris veszítene egyediségéből.

Úgy gondolom, hogy az Ugly Furnitures előtt olyan siker áll, mint például a ma már évi több millió eurós bevételt produkáló Ivanka beton előtt. Mi motivált a brand létrehozásakor?

– Nagyon örülünk, hogy itthon is értékelik az ötletes megoldásokat, és az egyediséget. Mindig is érdekelt, vajon egy ötlet lehet-e olyan erős, hogy magas indulóköltség nélkül is megállja a helyét a saját iparágában. Ha azt vesszük, hogy mennyit fordítottunk a projektre (kb: 20.000Ft-ot a két év alatt) akkor azt mondom túlszárnyalta önmagát is. Mivel én is szívesen nézegetek különleges megoldásokat, mindenkit csak biztatni tudok, hogy vágjon bele akár a legfurcsább ötletébe is.

A ronda bútoroké a jövő
Az Indiegogo-n is meg lehetett támogatni a projektet, két hónap alatt egy dollárt gyűjtött a kitűzött háromezerből, ami azt jelzi, hogy a brand előtt még hosszú út áll. Valami azt súgja nekünk, hogy előbb-utóbb egymásra talál ez az egyedi márka és az ocsmány, dadaista kiáltványnak is beillő bútorokért rajongó tehetős vevőkör.

Utóiratnak még egy személyes megjegyzés: amint anyagilag meg tudom engedni, mindenképpen beszerzek magamnak egy ilyen bútort.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Egy okos, szép, szőke lány

További cikkeink a témában