A két cég szinte teljesen egy időben jelentette be, hogy megvonják a hirdetéseket azoktól az oldalaktól, amelyek valótlan híreket terjesztenek. Kicsit későn.

Az elmúlt hónapokban a két cég, de különösen a Facebook rengeteg kritikusnak a célkeresztjébe került, akik azzal vádolták a közösségi oldalt, hogy a hírfolyamban megjelenő álhírek jelentősen befolyásolták az amerikai elnökválasztás eredményét.

Az indulatok főleg a Gizmodo hétfőn megjelent cikke után lángoltak fel, amelyben azt állították: a Facebooknak már nyár óta megvolt az ellenszere az álhírek ellen, de mivel az ilyen cikkek többsége a jobboldalhoz köthető oldalakon jelent meg, az eszközt nem merték élesíteni, nehogy politikai elfogultsággal vádolják őket.

A Facebook természetesen azonnal cáfolta a szerintük alaptalan információt, Mark Zuckerberg pedig azzal próbálta tompítani az ügy jelentőségét, hogy szerinte a közösségi oldalon megjelenő posztoknak kevesebb, mint 1%-a álhír, így a hírfolyamon megjelenő hírek nem befolyásolhatták jelentősen az emberek véleményét. Ezzel viszont csak még inkább olajat öntött a tűzre: a Facebook dolgozói közül ugyanis sokan nem nézték jó szemmel a szerecsenmosdatást, és titkos csoportot alapítottak, hogy szembemenjenek a hivatalos állásponttal.

A Facebooknak ezek után már muszáj volt valamit reagálnia a minden oldalról érkező támadásokra, amit most úgy próbálnak meg visszaverni, hogy bejelentették: a valótlan híreket terjesztő oldalak többé nem vehetnek részt a közösségi oldal hirdetési programjában, amivel ezek az oldalak jelentős bevételtől esnek el. Hogy pontosan hogyan fogják beazonosítani az álhíreket, azt nem árulták el, mindenesetre a hirtelen jött bejelentés megerősíteni látszik azt a feltételezést, hogy a Facebooknak tényleg van eszköze arra, hogy az ilyen híreket kiszűrje.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés