A Toyota már korábban elárulta, hogy több új sportautón dolgozik, de arra nem számítottunk volna a hibrid autóiról ismert japán márkától, hogy olyan kőkemény pályagépet mutat be, mint amilyen a GR GT.
Sportos autókért nem kell messzire menni a Toyotánál, csak a közelmúltból ott a kedvelt GT 86 utódjaként bemutatott, bokszermotoros GR 86, ami a vezetés szűretlen élményét adja, vagy az ártatlan városi kiskocsiból épített közúti raliautó, az összkerekes GR Yaris, ha a BMW-alapokra épülő GR Suprát nem számoljuk. Most azonban valami ennél is durvábbat mutattak be, amivel az AMG GT vadászterületére tévedt a Toyota.
Az új GR GT lesz a Toyota első szupersportautója, de persze láttunk már hasonlót, ha a Toyotát nem márkaként, hanem gyártóként tekintjük, hogyan is lehetne elfelejteni a mesés hangú V10-essel szerelt Lexus LFA-t. Nem véletlen, hogy az új GR GT fejlesztésében annak mérnökei is részt vettek, hogy valami
olyan alkotás szülessen, amihez foghatót nem láttunk még a Toyotánál, és nem nagyon látunk más gyártónál sem manapság.
Sok részletét még nem árulta el a Toyota, de az már a képeken is látszik, hogy a 4,82 méter hosszú, két méter széles és mindössze 1,2 méter magas GR GT egy ördögien széles és lapos szupersportautó, hatalmas motorházfedéllel. Szükség is van a helyre, hiszen egy újonnan fejlesztett 4,0 literes biturbó V8-as motor került alá, ami
a nyolcfokozatú automata váltóba épített elektromotorral együtt több mint 650 lóerőre és 850 Nm-re képes.
A menetteljesítményei még nem derültek ki, de sokat sejtet, hogy 320 km/óra feletti végsebességet adtak meg,
a nulláról százra gyorsulás négy másodperc alatt lesz, a megállás pedig a karbonkerámia fékek dolga. Nem gondoltuk volna, de a GR GT az első Toyota, ami alumíniumkarosszériás, a motorházfedél és a tető azonban szénszálas anyagból készült, és ezzel együtt 1750 kilogrammot nyom, azaz több száz kilóval könnyebb az AMG GT-nél.
Mind a négy kerékhez kettős keresztlengőkaros alumíniumfelfüggesztés került állítható lengéscsillapítóval, a menetstabilizáló állítási lehetőségeinél pedig a 24 órás nürburgringi versenyen szerzett tapasztalatokat is felhasználták. 20 colos kovácsolt felnijeire hátul 325 milliméter széles Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slick abroncsokat szereltek, és mint minden klasszikus szuperautón, a motor itt is mechanikus önzáró diffin át hajtja a hátsó kerekeket.
Ha jobban megnézed, akkor a GR GT karosszériáján és az utastérben sem találod meg a Toyota emblémáját, a Gazoo Racing már önálló márkaként is megállja a helyét. Piros és fekete belső tere kényelmesnek és igényesnek tűnik, persze ott a nagy érintőképernyő, de sok paramétert a kormányról és a középkonzolról lehet állítani. A Toyota egy GT3-as versenyautót is bemutatott a GR GT-ből, amivel kapcsolatban a legjobb hír, hogy 2027-ben gyártásba is kerül.
Ez is érdekelhet:














