Erősebb motorral, karbon kagylóülésekkel, áthangolt futóművel és kézi váltóval igazi klasszikus sportkupé a Toyota GR Supra Final Edition, mellyel öröm a köridők ellen harcolni a versenypályán.

Tizenhét évnyi szünet után 2019-ben tért vissza a Toyotához a Supra, melyet a GR Yarisszal ellentétben nem házon belül fejlesztettek, hanem a BMW-t kérték fel rá. Éppen ezért az A90-es kódú GR Supra a német roadsterrel együtt készül a Magna Steyr gyárában. Ennek a sztorinak ad ütős lezárást a kihegyezett Toyota GR Supra Final Edition.

Háromküllős sportkormányán piros középjelző van és alcantarába varrták, ezért ehhez tapadó kesztyűben ajánlott vezetni a limitált szériás Suprát. A bőrülések helyett karbon vázas Recaro Podium kagylók vannak, melyek közül a vezetőé élénk piros színű, és akár hatpontos biztonsági öveket is bele lehet fűzni, mint a versenyautókban. Gyorsabb és takarékosabb a nyolcfokozatú hidrodinamikus automata váltó, de a vezetési élmény a hatos kézivel az igazi. Csomagtartójában egy masszív toronymerevítő rabol rá a hasznos térre, de egy sportkupéban ez így van rendjén.

Nagyszerű egyensúlyú autó a 2,0 literes turbómotorral szerelt GR Supra is, de a modellt búcsúztató, háromszáz darabos limitált szériás gépben a BMW 3,0 literes, sorhatos turbómotorja van, mely ebben az autóban 435 lóerős és 570 Nm nyomatéka van. Összehasonlításképp az alapváltozat 340 lovas és 500 Nm a csúcsnyomatéka.

Harciasabb motor, kézi váltó, hangosabb kipufogó és élesebbre hangolt futómű.

Növelik a leszorítóerőt a karbon aerodinamikai elemek, hogy nagy tempónál is bőven elég legyen a tapadás. Nagyobb átmérőjű Brembo fékek lassítják az akár 270 km/órás sebességgel száguldó GR Suprát, a kerekek mögött olyan állítható KW felfüggesztés van, mint a GT4-es versenyautó alatt. A kerékdőlés mindkét tengelyen nagyobb lett és reszeltek az aktív differenciálmű vezérlésén is, hogy könnyebb legyen a tökéletes íven tartani a Toyota sportkupéját.

Feltűnő elemek nélkül, közvetlenebbre hangolt kormányzással, adaptív lengéscsillapítókkal és keményebb futóművel legalább akkora élmény a GR Supra Lightweight Evo, méghozzá megfizethető formában. Innen látszik, hogy a Gazoo Racing azokra is gondol, akik nem műtárgyként akarják tartani a Toyota GR Suprát.

Ez is érdekelhet:

Stílusos sportkupé a Toyota GR86 Hakone Edition

Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.

A Toyota meghallgatta a rajongókat, kézi váltóval is adja a Suprát

Ha sosem tudtál megbarátkozni az automata váltóval.

A GR Yaris visszatért, és erősebb, izgalmasabb, mint valaha

A Toyota izmos kisautója eddig is fantasztikus volt, mostantól még jobbnak ígérkezik.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
A private jet nem luxust, hanem minőségi időt ad – felszálltunk a VistaJet zászlóshajó gépére
Hirdetés