Erősebb motorral, karbon kagylóülésekkel, áthangolt futóművel és kézi váltóval igazi klasszikus sportkupé a Toyota GR Supra Final Edition, mellyel öröm a köridők ellen harcolni a versenypályán.
Tizenhét évnyi szünet után 2019-ben tért vissza a Toyotához a Supra, melyet a GR Yarisszal ellentétben nem házon belül fejlesztettek, hanem a BMW-t kérték fel rá. Éppen ezért az A90-es kódú GR Supra a német roadsterrel együtt készül a Magna Steyr gyárában. Ennek a sztorinak ad ütős lezárást a kihegyezett Toyota GR Supra Final Edition.
Háromküllős sportkormányán piros középjelző van és alcantarába varrták, ezért ehhez tapadó kesztyűben ajánlott vezetni a limitált szériás Suprát. A bőrülések helyett karbon vázas Recaro Podium kagylók vannak, melyek közül a vezetőé élénk piros színű, és akár hatpontos biztonsági öveket is bele lehet fűzni, mint a versenyautókban. Gyorsabb és takarékosabb a nyolcfokozatú hidrodinamikus automata váltó, de a vezetési élmény a hatos kézivel az igazi. Csomagtartójában egy masszív toronymerevítő rabol rá a hasznos térre, de egy sportkupéban ez így van rendjén.
Nagyszerű egyensúlyú autó a 2,0 literes turbómotorral szerelt GR Supra is, de a modellt búcsúztató, háromszáz darabos limitált szériás gépben a BMW 3,0 literes, sorhatos turbómotorja van, mely ebben az autóban 435 lóerős és 570 Nm nyomatéka van. Összehasonlításképp az alapváltozat 340 lovas és 500 Nm a csúcsnyomatéka.
Harciasabb motor, kézi váltó, hangosabb kipufogó és élesebbre hangolt futómű.
Növelik a leszorítóerőt a karbon aerodinamikai elemek, hogy nagy tempónál is bőven elég legyen a tapadás. Nagyobb átmérőjű Brembo fékek lassítják az akár 270 km/órás sebességgel száguldó GR Suprát, a kerekek mögött olyan állítható KW felfüggesztés van, mint a GT4-es versenyautó alatt. A kerékdőlés mindkét tengelyen nagyobb lett és reszeltek az aktív differenciálmű vezérlésén is, hogy könnyebb legyen a tökéletes íven tartani a Toyota sportkupéját.
Feltűnő elemek nélkül, közvetlenebbre hangolt kormányzással, adaptív lengéscsillapítókkal és keményebb futóművel legalább akkora élmény a GR Supra Lightweight Evo, méghozzá megfizethető formában. Innen látszik, hogy a Gazoo Racing azokra is gondol, akik nem műtárgyként akarják tartani a Toyota GR Suprát.
Ez is érdekelhet: