Erősebb motorral, karbon kagylóülésekkel, áthangolt futóművel és kézi váltóval igazi klasszikus sportkupé a Toyota GR Supra Final Edition, mellyel öröm a köridők ellen harcolni a versenypályán.

Tizenhét évnyi szünet után 2019-ben tért vissza a Toyotához a Supra, melyet a GR Yarisszal ellentétben nem házon belül fejlesztettek, hanem a BMW-t kérték fel rá. Éppen ezért az A90-es kódú GR Supra a német roadsterrel együtt készül a Magna Steyr gyárában. Ennek a sztorinak ad ütős lezárást a kihegyezett Toyota GR Supra Final Edition.

Háromküllős sportkormányán piros középjelző van és alcantarába varrták, ezért ehhez tapadó kesztyűben ajánlott vezetni a limitált szériás Suprát. A bőrülések helyett karbon vázas Recaro Podium kagylók vannak, melyek közül a vezetőé élénk piros színű, és akár hatpontos biztonsági öveket is bele lehet fűzni, mint a versenyautókban. Gyorsabb és takarékosabb a nyolcfokozatú hidrodinamikus automata váltó, de a vezetési élmény a hatos kézivel az igazi. Csomagtartójában egy masszív toronymerevítő rabol rá a hasznos térre, de egy sportkupéban ez így van rendjén.

Nagyszerű egyensúlyú autó a 2,0 literes turbómotorral szerelt GR Supra is, de a modellt búcsúztató, háromszáz darabos limitált szériás gépben a BMW 3,0 literes, sorhatos turbómotorja van, mely ebben az autóban 435 lóerős és 570 Nm nyomatéka van. Összehasonlításképp az alapváltozat 340 lovas és 500 Nm a csúcsnyomatéka.

Harciasabb motor, kézi váltó, hangosabb kipufogó és élesebbre hangolt futómű.

Növelik a leszorítóerőt a karbon aerodinamikai elemek, hogy nagy tempónál is bőven elég legyen a tapadás. Nagyobb átmérőjű Brembo fékek lassítják az akár 270 km/órás sebességgel száguldó GR Suprát, a kerekek mögött olyan állítható KW felfüggesztés van, mint a GT4-es versenyautó alatt. A kerékdőlés mindkét tengelyen nagyobb lett és reszeltek az aktív differenciálmű vezérlésén is, hogy könnyebb legyen a tökéletes íven tartani a Toyota sportkupéját.

Feltűnő elemek nélkül, közvetlenebbre hangolt kormányzással, adaptív lengéscsillapítókkal és keményebb futóművel legalább akkora élmény a GR Supra Lightweight Evo, méghozzá megfizethető formában. Innen látszik, hogy a Gazoo Racing azokra is gondol, akik nem műtárgyként akarják tartani a Toyota GR Suprát.

Ez is érdekelhet:

Stílusos sportkupé a Toyota GR86 Hakone Edition

Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.

A Toyota meghallgatta a rajongókat, kézi váltóval is adja a Suprát

Ha sosem tudtál megbarátkozni az automata váltóval.

A GR Yaris visszatért, és erősebb, izgalmasabb, mint valaha

A Toyota izmos kisautója eddig is fantasztikus volt, mostantól még jobbnak ígérkezik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés