Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.
Európából a szigorú előírások és a divathullám kiüldözte az olyan igazán mókás autókat, mint a hot hatch-ek vagy a megfizethető sportkupék, de a világ több pontján még elérhető a Toyota GR86, melynek Hakone Edition limitált szériája stílusosabb és élesebb.
Hakone városa népszerű célpont a turisták körében a fürdői és a csodás kilátás miatt japán legmagasabb hegyére, a Fujira.
Melegvizű forrásai nagyszerű pihenőhellyé teszik a Kanagawa prefektúrában található Hakonét, de az Ashi-tó is remek látvány. Nem véletlen az sem, hogy a GR86-os különleges kiadását is erről a helyről nevezték el, hiszen itt található a 846 méterre felnyúló Hakone hágó is, melynek útja ideális hely egy hátsókerekes sportkupénak.
Kizárólag az amerikai piacra készül a 860 darabos limitált széria, melynek sötétzöld metál fényezését tökéletesen kiegészítik a bronz felnik és a nyeregbarna bőrrel kárpitozott utastér. Igazán elegáns így a GR86-os, melynek valójában a felejthetetlen vezetési élmény a lényege, ehhez pedig van egy nagyszerű kormányzása és az eddiginél harapósabb gázreakciója, valamint áthangolták a futóművét is.
Piros nyerges Brembo fékek virítanak a kerekek mögött, a gátlókat pedig a Sachs szállítja a GR86 Hakone Editionhöz.
Miközben a Toyota a GR Yarist és az azonos technikájú GR Corollát házon belül fejlesztette, addig a GR Suprát a BMW-vel közösen, a GR86-ost pedig a Subaruval együtt készítették. A GR86-ban éppen ezért egy 2,4 literes, szívó, négyhengeres bokszermotor van, mely az európai változatban 235 lóerős és 250 Nm nyomatéka van. Az amerikai piacos verziók ennél valamivel gyengébbek.
Messze nem a sebesség adja a GR86-os lényegét, ezért a 6,5 másodperces százas sprint is csak egyetlen adat a sok közül. A Toyota kis sportkupéja valójában azoknak szól, akik szeretik a hosszabbik és kanyargósabbik úton élvezni az autózást, a Hakone Edition stílusa pedig már csak ráadás.
Ez is érdekelhet: