Takumi Fujiwara csak egy ifjú pilóta, de elképesztő tehetségével tökéletesen ráérzett apja Toyota Corollájára, ezért mindenkinél gyorsabban viszi fel a tofut az Akina tetején lévő hotelbe. Az Initial D egy anime, aminek akkora kultusza lett, hogy aki kicsit is éli a japán autós kultúrát, annak azonnal ez fog eszébe jutni a GR86 Trueno Editionről.

Pandának is szokás hívni a fehér és fekete színű Toyota AE86-osokat, amik az animén túl a valóságban is töretlenül népszerűek. Ami egykor a második generációs 3-as BMW volt vagy éppen a Lada, az sokaknak pont a hátsókerekes Corolla. A 80-as években sokaknak egyszerű használati tárgyak voltak, mint bármelyik autó, de aztán kifeszítették belőle azt, amiért a legtöbben imádják.

Motorja, váltója, differenciálműve és felfüggesztése könnyedén alakítható és tökéletes driftautó válhat belőle.

1,6-os szívó benzinmotorja mai fogalmaink szerint nem is erős, de a dupla vezérműtengelyes négyhengeres és a sperr remek kortól függetlenül garantálja a mókát. Amikor menthetetlenül csak egy öreg Toyota lett, akkor ez lett a megfizethető autó, amit bátran lehet rúgni. Mostanra is rengeteg AE86-ost használnak driftautónak vagy versenypályára, de megjelentek a kifejezetten patika veteránok is.

Ennek az autónak egyenesági leszármazottja a Toyota GT86-os és az új GR86 is, melyből az AE86 tiszteletére mutatták be a Trueno limitált szériát. A 860 darabos sorozatot a motorháztető fekete sávjáról és az oldalsó fekete csíkokról lehet kiszúrni, valamint a beltérben az egyedi váltógombról.

Hátsókerekes, kézi váltós, rángatni való kéziféke van és szívó benzinmotorja.

Ezekért a Toyota GR86 egy csodálatos kis sportautó, ami távolról sem annyira erős és gyors, mint amilyenek mostanában a vezetés örömét adó kupék, de éppen a közvetlensége miatt fantasztikus élmény.

2,4 literes, négyhengeres bokszermotorja 234 lóerőt ad le 7000-es fordulaton, maximális nyomatéka pedig 250 Nm. Hozzá hatfokozatú kézi váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás, Torsen differenciálművel. 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 226 km/óra a végsebessége, de a szerpentinen sokkal többet számít a kezessége.

Feketére fényezték a tízküllős felniket, a tükörházakat és a kilincseket.

Adtak a megjelenésre, de műszaki szinten is finomítottak a GR86 Trueno Editionön, ezért Sachs lengéscsillapítókkal és nagyteljesítményű Brembo fékekkel szerelik. Ezek az új Performance csomag részei, melyeket a Gazoo Racing hangolt tökéletesre.

Nem lehet minden áldott nap keresztben autózni a GR86-tal, mint Takumi Fujiwara, ezért adtak a kényelemre is. Tempomat, telefontükrözést is tudó fedélzeti rendszer és más kényelmi felszerelések segítik lehiggadni a pilótát.

Ez is érdekelhet:

Ez a fehér Toyota Corolla, amit nagyon könnyű megkívánni

Aki érzi és érti az autózást, annak ez nem egy öreg japán vacak.

Minden japán sportautó őse a Toyota 2000GT

Rájöttek arra, hogy egy sportautó nem csak arra jó, hogy gyors legyen.

Hidrogénüzemű és elektromos Hacsirokut épített a Toyota

Jövőbemutató hajtásláncokat kapott az ikonikus AE86-os.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában