A Toyota modern hajtásláncot szerelt egy klasszikus modelljébe: az AE86, ismertebb nevén Hacsiroku egyik példánya elektromos, míg a másik hidrogénüzemű motort kapott.
A Toyota legendás sportmodelljei között szokás emlegetni a Suprát, a Celicát és az MR2-t, de van egy modell, ami legalább annyira kultikus lett a rajongók körében. A japán beceneve után Hacsiroku néven ismert Corolla AE86 egy kompakt méretű, könnyű építésű sportkupé, ami hátsókerék-hajtásával egyre népszerűbbé vált az idők során.
1983-ban mutatkozott be, és négy évig gyártották az AE86-ost, ami tulajdonképpen két modellt jelentett. A Corolla Levin hagyományos fényszórókat kapott, amivel hasonlított a Corolla többi változatára, míg a Sprinter Trueno sportosabb külsőt öltött a bukólámpákkal.
A Toyota most a Hacsirokunak ezt a két változatát vette elő, és jövőbemutató hajtáslánccal szerelte fel.
A Corolla Levin tisztán elektromos hajtású autó lett, miután a hátsó ülések helyére a Prius Plug-in Hybrid akkumulátorcsomagját szerelték, míg a motortérbe az amerikai óriás Tundra pick-up hibrid változatának villanymotorja került.
Az elektromos Hacsiroku érdekessége, hogy megtartotta a manuális sebességváltóját.
A bukólámpás Sprinter Trueno koncepcióban megmaradt az 1,6 literes belsőégésű motor, de nem benzinnel, hanem hidrogénnel üzemel. A Toyota egy ideje kísérletezik a hagyományos belsőégésű motorok hidrogénüzemével, amit például a GR Yarisban próbált ki. A tiszta üzemű Hacsiroku hátsó ülései megmaradtak, mögéjük a Miraiból származó hidrogéntartályok kerültek.
A Toyota két koncepciója jól mutatja, hogy nemcsak a futurisztikus tanulmányautókat vagy modern típusokat, hanem a veteránkorba lépett klasszikusokat is fel lehet szerelni tiszta üzemű, jövőbemutató hajtásláncokkal, még ha némi kompromisszum árán. Ha ezzel megőrizhetjük az utókornak ezeket a kedvenceket, akkor miért is ne?
Ez is érdekelhet: