A Corolla csúcsmodelljére olyan nagy a túljelentkezés Japánban, hogy sorsolással döntik el, ki veheti meg a 300 lóerős sportkompaktot.

Európában sajnos lemaradunk a Corolla eddigi legizmosabb változatáról, de az Egyesült Államokban, és természetesen Japánban is kapható lesz a GR Corolla, ami iránt akkora az érdeklődés, hogy a még mindig korlátozott gyártási kapacitás miatt a Toyota kénytelen volt egy újfajta értékesítési rendszert bevezetni a hazai piacon.

Japánban eleinte sorsolással fogják eldönteni, hogy ki veheti meg az első 500 darab GR Corolla, és a még különlegesebb, de csak 70 darab Morizo Edition egyikét. Az előbbire egy online felületen, a limitált szériás különkiadásra pedig a ritkasága miatt csak személyesen, a Toyota Gazoo Racing japán kereskedéseiben lehet jelentkezni.

Az 1,6 literes, 304 lóerős motorral és összkerékhajtással szerelt GR Corolla már önmagában is izgalmas,

de a pályanapokra szánt Morizo Edition, amit a Toyota benzinérű elnökének beceneve után kereszteltek el, még érdekesebb. A váltóját rövidebbre vették, a rugókat és lengéscsillapítókat kicserélték, és 18 colos kovácsolt BBS felnivel szerelték.

A szénszálas anyagból készült tetővel, valamint a hátsó ülések, a hátsó ablakemelők és a hátsó ablaktörlő elhagyásával a Morizo-változat 30 kilogrammal könnyebb is. Japánban nem is olyan rossz vétel a GR Corolla, hiszen az alapmodelljét 15 millió, a Morizo Editiont pedig 20 millió forintnak megfelelő összegért kaphatja meg, akit kisorsolnak.

Ez is érdekelhet:

Még ütősebb GR Corollát építettek a Toyotánál

A kétüléses különkiadás a Toyota benzinvérű elnökének tiszteletére készült, róla is nevezték el.

Még elképesztőbb lett a Toyota kisautója, itt a GRMN Yaris

Tovább vadították a japánok utcai raliautóját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában