A Toyota autórajongó elnökének tiszteletére készült, és róla is nevezték el a GR Corolla kétüléses, könnyített különkiadását, ami igazi gyűjtői ritkaság lesz.

Már az is nagy csoda, hogy a Toyota olyan kőkemény sportmodellekkel kényeztet el minket, mint az összkerékhajtású GR Yaris és GR Corolla, és most az utóbbiból készült el egy még izgalmasabb különkiadás. A Morizo Edition a nevét a Toyota benzinvérű elnöke után kapta, aki ezen az álnéven szokott indulni a legnevesebb autóversenyeken.

A GR Corolla Morizo Edition tervezése során a két legfőbb cél a tömeg csökkentése és a karosszéria merevségének növelése volt.

Az előbbiről gondoskodik a hátsó ülések elhagyása, az utóbbiról pedig az ülések helyére került merevítő elem. A több kisebb módosítással együtt a GR Corolla tömege 30 kilogrammal 1440 kilogrammra csökkent.

A GR Yarisból ismerős 1,6 literes, turbós háromhengeres motor 304 lóerős teljesítménye nem változott,

de a maximum nyomatékát 370-ről 400 Nm-re növelték, és a hatfokozatú váltó első három fokozatát is rövidebbre vették. A Morizo Edition ezen kívül feszesebb lengéscsillapítókat és szélesebb, 245/40 R18 méretű Michelin Pilot Sport Cup abroncsokat kapott.

A matt ezüstre festett Morizo Edition tökéletes játékszer lenne versenypályák nyílt napjaira, de ahogyan a GR Corolla, úgy ez a limitált szériája sem jut el Európába. Pedig nem ez lenne az egyetlen kétüléses sportkompakt: korábban a Volkswagen Golf GTI Clubsport és a Renault Megane RS Trophy is kapható volt hátsó ülések nélküli kivitelben.

Ez is érdekelhet:

Még elképesztőbb lett a Toyota kisautója, itt a GRMN Yaris

Tovább vadították a japánok utcai raliautóját.

A Toyota elnöke nekiállt driftelni egy sajtótájékoztatón

Elon Musk menőségben sehol sincs hozzá képest.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában