A GR Yaris után újabb sportmodellt mutatott be a Toyota, elkészült a Corolla legizmosabb változata, amivel nagyon odatette magát a japán gyártó.
Már akkor sejteni lehetett, hogy a Toyota egy újabb sportmodell bemutatására készül, amikor a fantasztikus GR Yaris motorjával szerelt Corollát indítottak egy japán versenysorozatban. A most leleplezett GR Corolla valóra váltja minden autórajongó álmát, hiszen még izmosabb motorral, kézi váltóval és összkerékhajtással rúgja rá az ajtót a konkurenciára.
Míg a GR Yaris számára egy teljesen új, háromajtós karosszériát terveztek, addig a GR Corolla a hagyományos ötajtós alapjára épül.
Persze a karosszériát alaposan megerősítették, és ki is gyúrták,
az elöl hat, hátul kilenc centivel kiszélesített nyomtávok miatt hat centivel szélesebb lett az autó, a sportosabb lökhárítókkal a hossza is nőtt négy centivel.
A motorja ugyanaz az 1,6 literes, turbós háromhengeres, mint a GR Yarisban,
de a kipufogórendszer módosításával a teljesítménye 261-ről 304 lóerőre nőtt, a maximum nyomatéka 360-ról 370 Nm-re növekedett. Ismerős lehet a kapcsolóval állítható nyomaték-elosztású GR-Four összkerékhajtás is, amivel akár a hajtás 70 százaléka is juthat a hátsó kerekekre.
A Toyota nem spórolta el a részleteket sem, amivel igazi élményautónak ígérkezik a GR Corolla.
A váltója hatfokozatú kézi, automatikus gázfröccsel, és míg a többi Corollában szériafelszerelés az elektromos kézifék, addig a GR-nél visszahozták a hagyományos kéziféket. A minél jobb tapadás érdekében elöl és hátul is van önzáró differenciál az izmos Corollában.
A menetteljesítményeit egyelőre nem árulták el, de abból kikövetkeztethetjük, hogy bár a GR Corolla jelentősen nehezebb, de érezhetően izmosabb is, mint a GR Yaris.
A feltételezések szerint 5,5 másodperc körüli százra gyorsulásra és 250 km/órás végsebességre számíthatunk.
A széria 18 colos kerekekre Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szerelnek.
A belső terét is sportosabbra szabták, az új kormánykerék mögött a többi Corollához képest nagyobb, 12,3 colos kijelző mutatja az egyedi számlapokat, nem maradnak el a sportülések sem.
A bevezető limitált szériában a Toyota autómániás elnökének aláírása díszíti a váltógombot,
a tető a GR Yarishoz hasonlóan szénszálas anyagból készült.
A GR Corolla egyelőre az észak-amerikai piacra mutatkozott be, ahol az idei év második felében már meg is lehet venni. Japánban is ekkortól kapható majd az autó, és bár az európai forgalmazásról egyelőre nem esett szó, úgy tudjuk, hogy a Toyota a GR Yaris után a nagyobb sportmodelljét is bevezeti majd nálunk, a Focus ST és a Golf R ütős ellenfeleként.
Ez is érdekelhet: