A Yaris lehet, hogy aranyos városi kisautóként él az emlékezetedben, de a Toyota már a kifutó generációból is készített egy ütős sportmodellt, most pedig egy olyan utcai raliautót mutatott be, ami erősebb, mint gondolnád.

A Toyota nem először készít sportmodellt a Yarisból, a legutóbb például azzal okozott meglepetést, hogy GRMN néven egy igazi élményautót faragott a városi kisautóból, a Lotus által is használt 1,8 literes, 212 lóerős kompresszoros motorral.

Harcias környezetvédő lesz a legújabb Toyota Yaris

A morcos külső hibrid technikát rejt.

Nemrég bemutatkozott a Yaris új generációja, és a Toyota máris megmutatta, milyen sportmodellt épített belőle.

A japán márka nem véletlenül vesz részt a rali-világbajnokságban, az ott szerzett tapasztalatok felhasználásával készült a most leleplezett újdonság, ami egyben az idei versenyautó alapját is adja. A neve a GR Supra mintájára GR Yaris, ami a Gazoo Racing rövidítése, és

sokat mond az is, hogy a fejlesztésében a négyszeres rali-világbajnok Tommi Mäkinen csapata is részt vett.

A sportmodellhez alaposan felpumpálták a Yaris külsejét.

A karosszériája az ötajtós alapmodelltől eltérően háromajtós, extra merevítésekkel, és stílusos keret nélküli oldalablakokkal. A külseje elég harcias lett a nagy légbeömlővel, a 18 colos kerekekkel és a kiszélesített hátsójával, ami egyébként öt centivel szélesebb, míg a teteje kilenc centivel alacsonyabb, mint a normál Yarisé.

A Toyota egy vadonatúj motort fejlesztett a kisautóhoz, ami 1,6 literes, turbós és háromhengeres, de ne bánd,

mert a teljesítménye 261 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 360 Nm, amivel a GR Yaris a második legizmosabb kisautó lett a 300 lóerős MINI Cooper JCW GP után. A hatfokozatú kézi váltóval 5,5 másodperc alatt gyorsul százra és 230 km/óra a végsebessége.

A tapadást nem bízták a véletlenre a Toyotánál, ezért a GR Yaris összkerékhajtású lett, ami szintén ritkaság a kisautók közt.

A GR-Four névre keresztelt rendszer alapesetben a nyomaték 60 százalékát juttatja az első kerekekre, Sport módban 70 százalékot hátra, Track módban pedig 50-50 százalék az elosztás, de ezt folyamatosan variálja menet közben.

A GR Yarisból nem hiányzik elöl és hátul a Torsen differenciálzár, amivel oldalanként is változik a nyomatékelosztás, és a súlycsökkentést is komolyan vették. A tető szénszálas anyagból, a motorházfedél, az ajtók és a csomagtérajtó alumíniumból készült, ezzel az izmos kisautó csupán 1280 kilogrammot nyom.

Az alapjára épített versenyautó is hamarosan bemutatkozik, de az utcai modell a kereskedésekbe csak 2020 második felében kerül.

Ez is érdekelhet:

Mindig jó, ha van egy megbízható belvárosi barátod – Toyota Yaris Hybrid GR Sport-teszt

A Toyota Yaris GR Sport inkább Yaris, mint sport, utóbbi leginkább csak külsőségekben jelenik meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában