A Yaris lehet, hogy aranyos városi kisautóként él az emlékezetedben, de a Toyota már a kifutó generációból is készített egy ütős sportmodellt, most pedig egy olyan utcai raliautót mutatott be, ami erősebb, mint gondolnád.
A Toyota nem először készít sportmodellt a Yarisból, a legutóbb például azzal okozott meglepetést, hogy GRMN néven egy igazi élményautót faragott a városi kisautóból, a Lotus által is használt 1,8 literes, 212 lóerős kompresszoros motorral.
Nemrég bemutatkozott a Yaris új generációja, és a Toyota máris megmutatta, milyen sportmodellt épített belőle.
A japán márka nem véletlenül vesz részt a rali-világbajnokságban, az ott szerzett tapasztalatok felhasználásával készült a most leleplezett újdonság, ami egyben az idei versenyautó alapját is adja. A neve a GR Supra mintájára GR Yaris, ami a Gazoo Racing rövidítése, és
sokat mond az is, hogy a fejlesztésében a négyszeres rali-világbajnok Tommi Mäkinen csapata is részt vett.
A sportmodellhez alaposan felpumpálták a Yaris külsejét.
A karosszériája az ötajtós alapmodelltől eltérően háromajtós, extra merevítésekkel, és stílusos keret nélküli oldalablakokkal. A külseje elég harcias lett a nagy légbeömlővel, a 18 colos kerekekkel és a kiszélesített hátsójával, ami egyébként öt centivel szélesebb, míg a teteje kilenc centivel alacsonyabb, mint a normál Yarisé.
A Toyota egy vadonatúj motort fejlesztett a kisautóhoz, ami 1,6 literes, turbós és háromhengeres, de ne bánd,
mert a teljesítménye 261 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 360 Nm, amivel a GR Yaris a második legizmosabb kisautó lett a 300 lóerős MINI Cooper JCW GP után. A hatfokozatú kézi váltóval 5,5 másodperc alatt gyorsul százra és 230 km/óra a végsebessége.
A tapadást nem bízták a véletlenre a Toyotánál, ezért a GR Yaris összkerékhajtású lett, ami szintén ritkaság a kisautók közt.
A GR-Four névre keresztelt rendszer alapesetben a nyomaték 60 százalékát juttatja az első kerekekre, Sport módban 70 százalékot hátra, Track módban pedig 50-50 százalék az elosztás, de ezt folyamatosan variálja menet közben.
A GR Yarisból nem hiányzik elöl és hátul a Torsen differenciálzár, amivel oldalanként is változik a nyomatékelosztás, és a súlycsökkentést is komolyan vették. A tető szénszálas anyagból, a motorházfedél, az ajtók és a csomagtérajtó alumíniumból készült, ezzel az izmos kisautó csupán 1280 kilogrammot nyom.
Az alapjára épített versenyautó is hamarosan bemutatkozik, de az utcai modell a kereskedésekbe csak 2020 második felében kerül.