2027-ig a BMW negyven új modellt vezet be – és mindegyik valamilyen módon ebből az autóból indul majd ki. A Neue Klasse korszak első autója az új, Debrecenben készülő BMW iX3. Ezt vezettük most Malagán.

A fejemben három kérdés kavargott, amikor megérkeztem:

  • Tényleg elmegy 800 kilométert?
  • Tényleg olyan vezetni, mint egy BMW-t?
  • És tényleg kivisszük versenypályára is?

A rövid válasz mindegyikre: igen. A hosszú válasz pedig alább jön.

Dizájn – új BMW-éra, ami idővel minden modellen visszaköszön

Az iX3 formájáról mindenkinek határozott véleménye van. Az a kategória, amiről nem tudod eldönteni, hogy miért, de fura módon tetszik. Ez az autó vezeti be azt az új formanyelvet, amelyet a BMW fokozatosan az egész palettára kiterjeszt. Letisztult, karakteres, sok nagy felület, kevés sallang – és minden irányból van benne valami érdekes. De persze a front a legkülönlegesebb: a vesék keskenyek és függőlegesek, mint egy 60-as évekbeli Neue Klassén, modern fénydizájnnal.

Oldalról inkább tűnik méretes kombinak, mint testsúlyproblémás crossovernek, a rejtett kilincsek pedig jól állnak neki. Hátul kicsit elfogy a karakter, de az összhatás még így is ötös. Nem vagyok SUV-fan (volt X3-asom, elég is volt), de az iX3-ban van valami vonzó józanság.

Utastér – a Panoráma iDrive kijelző tényleg működik

A beltér az a pont, ahol az iX3 nagyon erőset villant. A teljes szélességben végigfutó BMW Panoramic Vision sáv pont annyira jövő, hogy közben semmi fontos teret nem vesz el. A head-up display szinte feleslegesnek érződik mellette.

A minimalista, de meleg szövetkárpit és a rejtett hangulatvilágítás jól mutatják, hogy a BMW nem Tesla-utánérzésben gondolkodik, hanem saját útját járja: egyszerű, rendezett, kézre áll – és jó érzés benne ülni. De szokni kell a kormány különleges formáját és a haptikus gombokat.

Vezetés – igen, ez még mindig BMW

A hajtáslánc a BMW új, hatodik generációs eDrive rendszere: elöl-hátul egy-egy elektromos motorral, összesen 469 LE és 645 Nm. A gyorsulás 4,9 másodperc 0-100-ra. A lényeg: nem letaglózó, hanem harmonikus.

Nem vágja át a koponyádat, mint pár túlmotorizált villanyautó. Inkább azt érzed, hogy hirtelen egy másik dimenzióba csusszansz át – felesleges cirkuszi mutatványok nélkül. A 2,3 tonnából vezetés közben semmit nem érzel – és ez nagy szó. A mesterséges motorhangot viszont jó lett volna kapcsolni. Valószínűleg lehet, csak én nem jöttem rá, hol.

A futómű és a kormányzás hozza azt, amit elvársz: tűpontos, feszes, nagyon BMW. Egyetlen dolog zavart: a sportosabb kormánybeállításnál is lehetne picit több ellenállás, mert néha túl könnyűnek érződik.

Ennek az autónak igazából a hosszú, nyugodt krúzolás áll a legjobban.

Országúton és autópályán érzi magát elemében, ahol az assisted driving rendszereknek köszönhetően már-már magától halad: finoman, stabilan, kiszámíthatóan. Ilyenkor csak azt veszed észre, hogy fogy a távolság – az út vagy az akkumulátor, ami előbb adja meg magát.

A 800 kilométeres hatótáv nem mese

A WLTP szerint 678–805 km a hatótáv (az akku nettó kapacitása 108,7 kWh). A spanyol télben, 10 fokban és esőben nekem 19,8 kWh/100 km jött ki, de a legügyesebbeknek 13-14 kWh/100 km-t tudott az autó. Ez utóbbi alapján az autó tényleg tudja a 800 km-t. És ez új mérce ebben a kategóriában.

A töltés pedig brutális. 400 kW maximális teljesítmény DC-n (10 perc alatt +372 km), 10-80% között 21 perc kell csak. Ezt most nem próbáltuk, mint ahogy azt sem, hogy az AC töltőn 22 kW a maximális töltési teljesítmény, és az iX3 már egy sor olyan funkcióval jön, ami korábban nem volt a BMW-nél. Plusz: ez az első BMW, ami tud Vehicle-to-Home, V2L, V2G funkciókat – vagyis az akkumulátorban tárolt energiát vissza lehet táplálni a hálózatba, működtethetünk róla egyéb elektromos eszközöket, vagy használhatjuk otthoni elektromos tárolóként.

Otthonra is kéne egy ilyen versenypálya

És igen, az Ascari pályán is vezettük. A felvezető M2-es sofőr mindent beleadott, konkrétan figyelnie kellett, nehogy mi toljuk le őt. Az összkerékhajtással a nedves aszfalton megvolt a tapadás, bőven volt erő is. A kanyarokban persze látszott a fizika és a tömeg, de amit az iX3 nyújtott, az elektromos SUV-k között kiemelkedő. Ez az autó nem versenypályára született. De az, hogy itt is ennyire elemében van, sokat elmond róla.

A varázslat neve Heart of Joy. Ez az apró, de annál okosabb egység irányít mindent a hajtástól a féken át a regenerációig és a kormányzás egy részéig – ráadásul tízszer gyorsabban reagál, mint a korábbi megoldások. Olyan, mintha az autó előbb tudná, mit szeretnél, mint te magad.

Az iX3-ra brutális elvárások várnak, és mégis: elsőre úgy tűnik, hogy simán hozza, sőt helyenként túl is szárnyalja őket. A BMW tudott új korszakot nyitni úgy, hogy közben megmaradt BMW-nek. Jó vezetni, jó benne lenni, és jó látni, merre tart a márka.

Egyetlen kívánságom maradt: adják vissza a háromküllős sportkormányt!

Ez is érdekelhet:

Így készül a jövő BMW-je Debrecenben

Óránként harminc autó készül majd a BMW debreceni gyárában.

Ez a BMW készül majd Debrecenben

A Vision Neue Klasse jelzi, hogy milyen lesz a jövő a BMW-nél. Úgy tűnik, nem lesz rossz.

Mozgó élettér 1100 Nm nyomatékkal – BMW iX M70 xDrive-vezetés

A BMW iX M70 nemcsak egy autó, hanem egy külön világ – erő, luxus és technológia egy testben, ami egyszerre lenyűgöz és megdöbbent.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés