Új korszak kezdődik a BMW-nél, mostantól minden autó az iX3-hoz fog igazodni.

Vannak autók, amiket nem azért vár az ember, mert magukban izgalmasak, hanem mert jelentenek valamit. A BMW iX3 pontosan ilyen. Még júliusban láttuk élőben, de egészen mostanáig nem beszélhettünk róla – most viszont végre itt van, teljes életnagyságban, és minden részletét ismerjük. Ez az a pillanat, amikor a BMW tényleg átlép a Neue Klasse korszakba. Az iX3 nem egyszerűen egy új SUV: ez a BMW új világának nulladik kilométere, az a pont, amihez a jövő minden BMW-je igazodni fog.

Elsőre fura, aztán elkezd hatni

Ez a BMW iX3, a BMW legújabb elektromos SUV-ja, amit üres papírra rajzoltak, a BMW frissen megnyitott történelemkönyvében. A Neue Klasse első fejezete, ami meghatározza majd, milyen műszaki és látványvilágba mozdul el a márka.

Olyan a kisugárzása, amit nem biztos, hogy elsőre megértesz. Nekem sem ment. Nem olyan autó, amire ránézel, és azonnal rávágod, hogy kell. Aztán meglátod a videókon, ahogy a dombok mögül megjelenik az orra, kezded megkedvelni a mozgását, mert látod, hogy aki vezeti vagy baromi jó színész, vagy tényleg élvezi, ahogy egy SUV-val látványosan nagy tempóval beleesik a kanyarokba. Jót tesz neki a fény, ez a semleges kék fényezés, ami nem túl markáns, ezért rád hagyja, hogy eldöntsd, működik-e az újraértelmezett BMW-világ.

Más, mint eddig bármelyik X-modell, és közben mégis nagyon BMW.

Belül minden nagyon más

Ez már egy teljesen új világ. Ne keresd a klasszikus műszerfalat, a Panoramic iDrive vetíti eléd az infót a szélvédő teljes szélességében. A legfontosabb adatok közvetlenül a vezető előtt figyelnek, a középső területen a vezetési módnak megfelelő adatok jelennek meg, egy részét testre is szabhatod az enyhén megdöntött középső kijelzőn. Klasszikus gombok nincsenek, a képernyő alsó sávjában állíthatod a fűtést, és ide tették a kiemelt menüpontokat. A fények, hangok és kijelzők játéka teljesen új világot teremt. Hely van bőven, a digitalizáció minden részletet átitat, de azért bevallom: én még mindig várom azt a háromküllős M-es kormányt, ami tényleg tetszeni fog. Ez most nem az.

Pedig a kormány mögött ülve százszázalékban BMW-s az élmény. Nem túl magas az üléspozíció, ezért érzed, hogy benne ülsz az autóban, nem pedig felülről lovagolod. Minden pozícióban kellemes, kényelmes a környezet. A színek, anyagok lélekkel töltik meg a digitális teret. A csomagtartót pedig 520 liternyi bőrönddel töltheted meg. És végre van frunk is, ahol 58 liternyi plusz tér áll rendelkezésre.

A technika zseniális

Amit most látunk, az iX3 csúcsa, az iX3 50 xDrive, és ahogy a mérnök mesél róla, teljes áhítattal, látni rajta, hogy tényleg élvezte a tervezési folyamat minden lépését. Az volt a legnagyobb feladat, hogy ezt a 4,78 méter hosszú, 2300 kilós teljesen elektromos SUV-t pont olyan élmény legyen vezetni, mint a márka minden más sportos modelljét. Ehhez az elektromos motorok nyomatékát, teljesítményét úgy kellett hangolni, hogy gázadásra és gázelvételre is finoman, precízen reagáljon a gép. Eddig ahhoz voltka szokva a BMW-nél, hogy a mechanikus technikát kellett úgy hangolni, hogy a vezető minden utat élvezzen, most viszont a digitális hangoláson volt a fókusz.

A hátsó motor például azért erősebb, hogy megmaradjon a klasszikus hátsókerék-hajtás élménye.
A hatodik generációs eDrive hajtáslánc két elektromotort kapott, együtt 469 lóerővel

és 645 Nm-rel, amivel 4,9 másodperc alatt van százon. A 108,7 kWh-s akkumulátor akár 805 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz, az elméleti átlagfogyasztás 15 kWh. Akár 400 kW-os villámtöltésre is képes az autó, ha találunk erre megfelelő töltőt, és így akár 10 perc alatt 400 kilométernyi hatótávot is tölthetünk az akkuba. És igen, 21 perc kell a 10-80%-ig, ennyi idő szinte egy kávészünetre is kevés.

Ez most az összkerekes iX3 50 xDrive, de jön majd kisebb akkus, hátsókerekes, visszafogottabb teljesítményű változat is.

Értem én, hogy statikus bemutató, de mikor lehet már vezetni?

Németországban a drágább iX3 ára 68 900 euró, itthon 27 750 000 forint, és akár már mától rendelhető. A belépő valahol 60 ezer euró körül lesz majd, ami nagyjából 24 millió forint. Az első autók 2026 márciusában érkeznek meg, méghozzá a debreceni BMW gyárból. Kínában is lesz iX3, de ott a helyi igényeknek megfelelő modellt árulnak majd, amit később mutatnak be.

Ami még jön

Az iX3 helyzete izgalmas, mivel a SUV piac még mindig szárnyal, és ebben a méretben a konkurencia is megmozdulni látszik. A Porsche Macan, az Audi Q6 e-tron után hamarosan érkezik a Mercedes-Benz GLC EQ, nem is beszélve a megszámlálhatatlan kínai konkurensről. De az iX3 nemcsak önmagában fontos, hanem azért is, mert kijelöli az utat, amerre a BMW az elkövetkező években haladni fog. Ezzel a korszakváltással 2027-ig 40 új vagy felfrissített modell érkezik. Amik közül én már alig várom a Neue Klasse limuzint, ami majd azt mutatja meg, hogy a klasszikus sportlimuzinok közt milyen lesz a jövő elektromos BMW-je.

Ez is érdekelhet:

240 darab PET-palackból készül az új BMW iX3

Hamarosan új időszámítás kezdődik a BMW-nél az új iX3-mal.

Kigördültek az első autók a debreceni BMW-gyárból

Felgyorsulnak az események, jön a Neue Klasse.

Faltól falig kijelző lesz a jövő BMW-iben

Ez a rendszer lesz a Debrecenben gyártott BMW-kben is.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés