Annyira szorosan összekapcsolódott már a tech- és az autóipar, hogy a BMW a Las Vegasban rendezett CES-en mutatta be, milyen lesz a Debrecenben gyártott Neue Klasse modellek műszerfala.
Hatalmas változást hoz majd a következő generációs BMW-k formaterve és a Neue Klasse nevű platform is, melyhez teljesen új belső is érkezik majd ezekbe az autókba. A múltból merítő, de letisztult és futurisztikus dizájnt már előrevetítette a Vision Neue Klasse és a Vision Neue Klasse X koncepció. Most Las Vegasban azonban csak a digitális élmény kapta a főszerepet.
2001-ben az E65-ös 7-essel kezdődött minden, az volt az első BMW, melybe már az iDrive került, akkor még forgótárcsás vezérlővel és nehezen kezelhető menüvel. Az évek során a kijelzők egyre nagyobbak lettek és érintősek, egyre több funkció költözött a rendszerbe, de az alapvető felépítés nem változott. A Panoramic iDrive azonban alaposan átrendezi a BMW-k műszerfalát.
Nem újdonság az az alapötlet, hogy a kormány felett, a szélvédő tövében, tehát a vezető szempontjából az úthoz legközelebb eső látómezőben jelennek meg a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információk. A Peugeot is éppen ezt csinálja az i-Cockpit műszerfallal, de a Renault Embléme koncepcióban is a BMW Panoramic iDrive-hoz hasonló elrendezés bukkant fel.
Egyetlen kijelző fut végig a szélvédő alatt, mely a hagyományos műszerfal feladatát veszi át. Az itt megjelenő információk sorrendjét a központi érintőkijelzőn (Android alapú rendszer) lehet beállítani. Ezt egészíti ki a 3D hatású head-up kijelző, mely térben tudja mutatni a navigációs utasításokat a vezetőnek. Érdekes a kormány is, melynek függőlegesen vannak a küllői, a rajta lévő gombok pedig egy domború felületen sorakoznak, hogy minél könnyebben elérhetőek legyenek.
Ez is érdekelhet: