A Peugeot idén ősszel leplezi le a 3008-as új generációját, amivel kapcsolatban nemcsak az lesz érdekes, hogy kizárólag elektromos hajtással kapható majd, hanem az is, hogy a francia gyártó újragondolta hozzá az i-Cockpit műszerfalat.
2008-ban jelent meg a Peugeot kompakt crossovere, és a 3008-ból idén már a harmadik generáció mutatkozik be. Az újdonságot már a jövőre gondolva tervezték, ezért kizárólag tisztán elektromos hajtású változatban, e-3008-ként mutatkozik be, és az elődjeihez hasonlóan ezúttal is lesz egy nagyobb, hétüléses testvére e-5008 néven.
A külső dizájnt egyelőre nem fedte fel a Peugeot, de ahogyan újabban lenni szokott, a belső teret már leplezetlenül megmutatták.
A képekről kiderül, hogy az e-3008-hoz ismét továbbgondolták az i-Cockpit műszerfalat, ami már több mint tíz éve jelent meg, és amihez egyre inkább hozzászoktak a márka vásárlói.
A legnagyobb újdonságot az jelenti, hogy a műszeregység és az infotainment érintőképernyője egy közös, 21 colos kijelzőt képez, amit a műszerfal tetejére tettek. A képernyőket ezúttal is a kormánykerék fölött láthatjuk, ami szintén új formát öltött, szögletesebb lett, és érintésérzékeny gombok kerültek rá.
A Peugeot megtartotta a 308-ban megismert második kijelzőt, amire szabadon konfigurálható gyorsgombokat tehetünk, és az irányváltó sem foglal sok helyet, a billenőkapcsolóját a műszerfalra rejtették. Az e-3008-ban is megtaláljuk a puha tapintású szövetburkolatokat, amiket a jelenlegi szériában annyira kedveltünk.
Az új e-3008 műszaki tartalmáról még nem sokat tudni, csak annyit, hogy háromféle hajtásáncot kínálnak majd, közte kétmotoros, összkerékhajtású csúcsmodellel, a akár 700 kilométeres hatótávval. Legkésőbb szeptemberben, az újdonság premierjén minden kiderül, de azt sejtjük, hogy már korábban is elárulnak részleteket a Peugeot jövőjének egyik legfontosabb modelljéről.
Ez is érdekelhet: