Az európai év autója díjat is elnyert Peugeot 3008-nál eljött a modellfrissítés ideje, és a francia dizájnerek még látványosabb külsőt terveztek a kompakt méretű crossoverhez.

2016-ban jelent meg, és a következő évben az európai év autója díjat is elnyerte a Peugeot 3008 második generációja, aminél most érkezett el a ráncfelvarrás ideje. A dizájnja most is frissnek tűnik, de a francia márkánál úgy döntöttek, hogy ezt is lehet még látványosabbra szabni, ezért teljesen új arcot adtak a kompakt crossovernek.

A modellfrissítés legfeltűnőbb része a hipnotikus mintájú hűtőmaszk, ami a fényszórók alá is kiterjeszkedik.

A típusjelzést az újabb Peugeot modellek mintájára az orrára írták, és a teljesen LED-es fényszórók is újak a függőleges menetfényekkel. A hátsó nézet kevesebbet változott, de a hármas osztású hátsó lámpák vékony fénypengéi itt is újak.

Újdonság az aerodinamikus formájú 19 colos könnyűfém kerék és a Black Pack, ahol a karosszériát fekete betétek teszik egyedivé. A kínálatban újabb fényezések is megjelentek, az utastérhez pedig új fabetétet terveztek.

A digitális műszeregység jobb kontrasztú lett, a középső érintőképernyő mérete pedig 8-ról 10 colosra nőtt.

A kínálat az 1,2 literes, 130 lóerős, turbós háromhengeres benzinmotorral indul, hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata váltóval, az 1,6 literes, 180 lóerős, turbós négyhengeres csak automatával készül.

A dízelek közül csak az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres maradt meg, amit manuális és automata váltóval is lehet rendelni.

A 3008-ból továbbra is kétféle plug-in hibrid készül

az 1,6 literes benzinmotorral: az egyik elsőkerék-hajtással 225 lóerős, a másik pedig két elektromotorral, összkerékhajtással 300 lóerős kombinált teljesítményű. A 13,2 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével az előbbi 56, az utóbbi 59 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan.

Az eddig is elérhető vezetési segédek közé két újdonság csatlakozott, amelyeket az 508-ban ismerhettünk meg. Az egyik az autópályás vezetési segéd, amely tartja a sávot és a távolságot az előttünk haladótól, a másik pedig

az infravörös éjjellátó rendszer, amely a digitális műszeregységre vetíti ki a sötétben érzékelt gyalogosok és állatok képét.

Ez is érdekelhet:

Szimpatikus egyéniség marad a kis dízellel is – Peugeot 3008 1.5 BlueHDi-teszt

Az egyik legjobban sikerült formaterv a kategóriájában a Peugeot 3008-asé. A legjobban felszerelt, legerősebb változatát szerettük – kérdés, mit tud szerényebb, de elérhetőbb konfigurációban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában