Feltűnőbb karakter lett a frissített Peugeot 2008, melynek elektromos változata, az e-2008 már több mint négyszáz kilométert megy el egy feltöltéssel.

Egyetlen percig sem tétlenkednek a Peugeot formatervezői, akik a látványos és megragadó tanulmányautókon bemutatott megoldásokat valóban átültetik a szériagyártású autókba. Nagyon kevés gyártó tartja meg az ilyen típusú ígéreteit, de a franciák az utóbbi években tényleg adnak a megjelenésre. Az Inception koncepción bemutatott formai elemeket már a frissített Peugeot 508-as is viseli, másodikként pedig a márka kis szabadidő-autója, a 2008 kapta meg.

Közel 700 ezer darab 2008-as készült a 2019-es bemutató óta, az elektromos változatból pedig 75 ezer kelt el.

Erősebben jelenik meg az oroszlános tematika a 2008-ason, aminek központi eleme a pajzs alapon megjelenő logó a hűtőmaszkon. A felszereltségtől függően más és más rajzolatú maszkot LED-es fényszórók fogják közre, a nappali menetfényt pedig fekete sávban megjelenő függőleges fénycsíkok adják. Karmolásra emlékeztet a hátsó ablak feketeségébe olvadó hátsó lámpák fénye is, amelyek között a Peugeot felirat olvasható. Megújult a 2008-as logója és az elektromos változatot jelölő előtag is, melynek kék és fehér kontúrja van, valamint modernebb tipográfiája.

Utasterében továbbra is apró kormányt markolhat a vezető, mely felett ott a több nézetet kínáló digitális óracsoport. A 10 col átmérőjű központi érintőképernyőről kezelhető az autó funkcióinak döntő többsége, melyhez gyorsgombokat sorakoztattak fel a műszerfalon. A beltérben több USB-csatlakozó van, és a vezeték nélküli telefontöltő is 15 wattos lett a korábbi 5 wattos helyett.

Benzines és dízelváltozatai változatlanok, az e-2008 viszont technikájában is megújult.

Benzines változataiban az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 110 vagy 130 lóerős verziói vannak, dízelből kizárólag az 1,5 literes, négyhengeres van a 2008-hoz 130 lóerős teljesítménnyel és nyolcfokozatú automata váltóval. Az elektromos modell akkumulátora 50-ről 54 kWh-sra hízott, a villanymotor teljesítménye pedig 136-ről 156 lóerőre nőtt.

100 kW-os töltőről 20-ról 80%-ra akár 30 perc alatt feltöltődik az e-2008, fali töltőről (7,4 kW) pedig legalább 4,5 óra a töltési idő. A frissítés előtti változat 345 kilométeréhez képest az újabbik már 406 kilométert ígér egy feltöltéssel.

Ez is érdekelhet:

Dögösebb lett a Peugeot 508-as

Még mindig öröm ránézni a Peugeot csúcsmodelljére.

Negyvenéves a franciák szerencseszáma – a Peugeot 205-sztori

Az ikonikus kisautó fordulópontot jelentett a Peugeot történelmében. Neked melyik a kedvenc 205-ösöd?

A Peugeot jövőjét mutatja meg ez az extravagáns koncepcióautó

Az elektromos autók közt ezzel a túrakocsival törne élre a Peugeot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még a végén tényleg lesz F1-es ülése Mick Schumachernek 2025-re

Tartalomhoz a forma – Peugeot E-3008-teszt

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

További cikkeink a témában